سیستم‌عامل فایرفاکس را روی دسکتاپ خود تجربه کنید

جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
فایرفاکس قصد دارد مسیر کروم را پیش بگیرد و سیستم‌عامل موزیلا فایرفاکس را بالا بیاورد.
تبلیغات

موزیلا قصد دارد که در سال ۲۰۱۳ سیستم‌عامل فایرفاکس خود را برای دستگاه‌های موبایل ارائه کنید. این کمپانی هم‌اکنون یک شبیه‌ساز مبتنی بر مرورگر از سیستم‌عامل خود را برای کمک به توسعه‌دهندگان منتشر کرده است. با استفاده از این ابزار می‌توانید بسیاری از ویژگی‌های این سیستم‌عامل را تجربه کرده و حتی در آینده‌ای نزدیک به کمک آن به توسعه برنامه‌های تحت این پلتفرم بپردازید.

اگر اهل کنجکاوی و تجربه کردن در دنیای تکنولوژی هستید، باید به شما بگوییم که به کمک افزونه r2d2b2g برای مرورگر فایرفاکس می‌توانید سیستم‌عامل فایرفاکس را روی دسکتاپ خود آزمایش نمایید.

موزیلا در بلاگ رسمی خود نوشت که هدف اصلی از ارائه این شبیه‌ساز کمک به توسعه‌دهندگان برای آشنایی بیشتر با چند و چون سیستم‌عامل همراه این کمپانی است. این شبیه‌ساز فعلا در نسخه ۰.۷ است و موزیلا اعلام کرده که نسخه ۱.۰ این افزونه به قدر کافی پایدار خواهد بود تا توسعه‌دهندگان بتوانند برای آن اپلیکیشن‌هایی را طراحی نمایند.

دومین هدف ارائه این افزونه آن است که توسعه‌دهندگان بدون نیاز به داشتن یک گوشی بتوانند نسخه پیش‌نمایش این سیستم‌عامل را در اختیار داشته باشند.

بی‌شک هدف اولیه سیستم‌عامل فایرفاکس بازارهای نوپا خواهد بود. این ابزار می‌تواند برای توسعه‌دهندگان علاقه‌مندی که دسترسی محدودی به چند گوشی همراه دارند، بسیار مفید باشد.

موزیلا اعلام کرده که در جذب توسعه‌دهندگان به سمت‌وسوی سیستم‌عامل خود مشکلی نخواهد داشت، ولی با توجه به بازار به شدت رقابتی که در بین سیستم عامل‌های موبایل به وجود آمده، باور این موضوع بسیار مشکل است. سیمبین روزهای آخر خود را می‌گذراند، اندروید و iOS بیشترین توجه توسعه‌دهندگان را به خود جلب نموده‌اند، ویندوز فون ۸ تازه‌وارد و بلک‌بری ۱۰ که تا چند ماه دیگر وارد بازار خواهد شد نیز در این بازار مدعیان بزرگی هستند. باید ببینیم که آیا در این بین جایی برای یک سیستم‌عامل دیگر وجود دارد یا خیر؟!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات