سرویس Google Now به عنوان «نوآوری سال» شناخته شد

جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
سرویس Google Now اولین بار در اندروید ۴.۱ یا آبنبات پاستیلی و در کنفرانس تابستان Google IO معرفی شد. این سرویس برروی بسیاری از ابزارهای اندرویدی نصب شد و شروع به دریافت و اجرای دستورات صوتی کاربران کرد. حال Popular Science عنوان بسیار ارزشمند «نوآوری سال» را به این سرویس اعطا کرده است.
تبلیغات

Popular Science محصولاتی را انتخاب می‌کند که تغییری در جهان ما ایجاد کرده باشند. برخی از محصولاتی که پیش از این، توانسته‌اند جایزه نوآوری سال را از آن خود کنند عبارتند از: دوربین دیجیتال، هندوانه بدون دانه، اپ استور اپل، آیفون اپل، TiVo و SpaceShipOne.

در واقع Google Now دومین سرویس گوگل است که در این لیست قرار گرفته است پیش از این نیز سرویس نقشه گوگل در لیست نوآوری سال جای گرفته بود.

مقاله‌های مرتبط:

    Google Now در ظاهر اپلیکیشنی است که به جستجوی صوتی کاربر پاسخ می‌دهد، اما این سرویس در واقع یک دستیار مجازی است که قادر به انجام دستورات مختلف است. این سرویس در پس زمینه سیستم‌عامل اندروید اجرا می‌شود و موارد جستجو شده، رویدادهای تقویم، موقعیت‌ها، اطلاعات سفر و غیره را دنبال می‌کند و در زمان تعیین شده کاربر را آگاه می‌سازد. به کمک این سرویس می‌توانید از نتایج مسابقات ورزشی و وضعیت فیلم‌های سینمایی و موارد مشابه مطلع شوید.

    شاید از خود بپرسید که چرا Siri که در این زمینه به نوعی رهبر به حساب می‌آید، این عنوان را کسب نکرده است؟ «جاکوب وارد» از Popular Science در این باره گفته است:

    رابط صوتی Siri در مقایسه با Google Now قدیمی به نظر می‌رسد، سرویس گوگل نه تنها از نظر فنی در سطح بسیار خوبی قرار دارد بلکه از نظر ارتباط انسان با فناوری نیز فوق‌العاده است.

    سرویس Google Now در حال حاضر تازه در ابتدای راه است و انتظار می‌رود در آینده، توانایی آن در عرضه‌های مختلف افزایش یابد.

    نظر شما در این باره چیست آیا شما هم Google Now را در مقایسه با Siri بهتر می‌دانید؟ یا این جایزه حق Siri بوده است؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات