اپلیکیشن نقشه گوگل برای iOS، آزمایش‌های نهایی را سپری می‌کند

جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
همان‌طورکه می‌دانید یکی از اقدامات مهم اپل در iOS 6 حذف نقشه گوگل و جایگزین کردن آن با سرویس پر از اشتباه خود بود، گوگل نیز از آن زمان روی اپلیکیشن مستقل نقشه برای iOS کار کرد و حالا به نظر می‌رسد که این نرم‌افزار آماده شده و گوگل در حال انجام آزمایش‌ها نهایی روی آن است.
تبلیغات

براساس گزارش وال‌استریت ژورنال، گوگل آخرین آزمایش‌ها را نیز روی نرم‌افزار نقشه‌اش برای ابزارهای اپل انجام می‌دهد و به‌زودی این اپلیکیشن در فروشگاه نرم‌افزار اپل قرار خواهد گرفت. این نرم‌افزار که در حال حاضر توسط کارمندان گوگل در حال آزمایش است قرار است از قابلیت «راهنمای قدم به قدم تا مقصد» پشتیبانی کند. این مهم‌ترین قابلیتی است که بیشترین شکایت را نیز از جانب کاربران در نقشه خود اپل داشته است و شاید مهم‌ترین دلیلی باشد که تیم کوک مدیرعامل اپل را مجبور به معرفی و پیشنهاد نرم‌افزارهای جایگزین نقشه به کاربران کرده باشد.

این گزارش دقیقاً دو روز پس از اعلام رسمی نوکیا برای ارائه سرویس نقشه‌اش در ابزارهای اندرویدی و iOS، منتشر شده است، این سرویس که Here نامیده می‌شود در قالب نرم‌افزار برای این ابزارها ارائه خواهد شد و همچنین SDK آن نیز دراختیار تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت تا از آن در اپلیکیشن‌های خود بهره ببرند.

سخن‌گوی گوگل گفت:

ما باور داریم که نقشه گوگل کامل‌ترین، دقیق‌ترین و ساده‌ترین سرویس نقشه در دنیاست. هدف اصلی ما دردسترس قرار دادن سرویس نقشه برای هر کسی است که قصد دارد از آن استفاده کند و مهم نیست که از چه ابزاری،‌ مرورگری یا سیستم‌عاملی بهره ببرد.

زمانی که در کنفرانس سالانه مخصوص توسعه‌دهندگان اپل از سرویس نقشه این شرکت پرده‌بردای شد، مهم‌ترین قابلیت آن امکان راهنمای قدم به قدم تا مقصد اعلام گردید، قابلیتی که شما را از مکان مورد نظر تا خود مقصد راهنمایی می‌کند. اما زمانی که سرویس نقشه اپل رسما به همراه ابزارهای مبتنی بر iOS 6 عرضه شد، بیشترین آمار شکایت و مشکلات از همین سرویس بود.

حال با اشباهاتی که اپل روی سرویس نقشه خود مرتکب شده است و ورود غول‌های این عرضه مانند نوکیا و گوگل، کار برای اپل سخت‌تر و پیچیده تر می‌شود و اگر رفع مشکلات این سرویس بیش از این به تأخیر بیفتد، شاید مجاب کردن کاربران به استفاده از سرویس نقشه اپل به امر نشدنی بدل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات