سرفیس تنها گجت ویندوز 8 محبوب بازار

جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۲:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
آمار و ارقام حاکی از آن هستند که محبوب‌ترین دستگاه ویندوز ۸ یا RT بازار تاکنون سرفیس مایکروسافت بوده و اقبال عمومی به سایر محصولات با سیستم‌عامل جدید این کمپانی چندان چنگی به دل نمی‌زند. در بازار ویندوز فون نیز، نسخه جدیدی یعنی ویندوز فون ۸ شروع خوبی نداشته و فقط ۴ درصد از گوشی‌های ویندوز فون بازار به آخرین نسخه آن مجهز هستند. در ادامه به ذکر جزئیات بیشتر آمار و ارقام مایکروسافت خواهیم پرداخت.
تبلیغات

تبلت مایکروسافت سرفیس RT، محبوب‌ترین تبلت ویندوز 8 است. این مسئله را ما نمی‌گوییم بلکه آمارها از آن خبر می‌دهند. یک سرویس معروف تبلیغاتی ویندوز با نام AdDuplex می‌گوید: «درحال حاضر سرفیس با تسخیر ۱۱ درصد مجموع سهم بازار، به محبوب‌ترین تبلتی که به ویندوز ۸ یا RT مجهز است، تبدیل شده است.»

هنوز از تعداد فروش تبلت‌های مایکروسافت اعداد و ارقامی‌در دست نیست، اما تحلیلگران بر این باورند که فروش اولیه در فروشگاه‌های مایکروسافت چشمگیر بوده است. در فروشگاه‌های آنلاین هم فروش بسیار خوب بوده، بطوری که موجودی مدل ۴۹۹ دلاری حدود یک هفته است که تمام شده است.

اوایل این هفته بود که «استیو بالمر» مدیرمایکروسافت با اشاره به فروش محدود تبلت‌های سرفیس گفته بود که به نظر می‌رسد پیش بینی‌های فروش درست از آب درآیند. بد نیست بدانید سرفیس فقط در تعدادی از شعب منتخب فروشگاه‌های مایکروسافت و خود فروشگاه آنلاین مایکروسافت به فروش می‌رسد.

بعد از تبلت مایکروسافت،لپ تاپ پاویلیون G6 اچ‌پی با فاصله زیادی از سرفیس در رتبه دوم قرار دارد که فقط توانسته ۲ درصد بازار را تسخیر کند. بر طبق چارت AdDuplex، دیگر مدل‌های اچ‌پی مجموعاً ۵ درصد بازار را کسب کردند.

همچنین اچ‌پی با کسب ۱۷ درصد کل بازار بزرگ‌ترین برند تولیدکننده وسائل ویندوز ۸ است. همان‌طورکه ذکر شد، خود مایکروسافت هم با ۱۱ درصد سهم، در رتبه دوم قرار دارد. جایگاه سوم را نیز دل با ۱۰ درصد از آن خود ساخته و ایسر هم با ۹ درصد به جایگاه چهارمی‌ رضایت داده است.

در بازار ویندوزفون‌ها چه خبر است؟

نوکیا لومیا ۷۱۰ با کسب ۲۲ درصد بازار به جایگاه اولی صعود کرده و دیگر تلفن‌های لومیا بیشترین سهم باقی مانده از بازار ویندوزفون‌ها راتسخیر کرده‌اند. ویندوز فون نسخه ۷.۱۰ عمده‌ترین سهم بازار یعنی ۹۶ درصد از آن را کسب کرده اما ویندوز فون ۸ که اخیراً پا به عرصه نهاده فقط ۴ درصد بازار را به چنگ آورده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات