محصولات ویندوز 8 ایسوس از هفته آینده وارد بازار کشور می‌شوند

سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۱
مطالعه 6 دقیقه
همان‌طورکه پیش‌تر وعده دادیم، شب گذشته کنفرانس اختصاصی ایسوس برای ورود محصولات مبتنی بر ویندوز ۸ این شرکت، برگزار گردید. در این کنفرانس از ۱۱ محصول لمسی ویندوزی ایسوس پرده‌برداری شد و اعلام گردید که این محصولات از همه آینده به تدریج وارد بازار کشور خواهند شد. ایسوس اولین کمپانی‌ است که محصولات لمسی ویندوز ۸ را وارد بازار ایران می‌کند. در این مقاله، نگاهی اجمالی به محصولات معرفی شده در کنفرانس ایسوس خواهیم داشت. پس با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در این کنفرانس زومیت شانس این را داشت تا با برخی از ابزارهای جدید مبتنی بر ویندوز ۸ ایسوس شامل، تبلت‌ VivoTab و ابزار تبدیل شدنی Taichi کار کند. پس به‌دنبال این مقاله، منتظر نگاه‌ نزدیک زومیت به این محصولات باشید.

یکی از موارد مهمی که در کنفرانس شب گذشته به آن اشاره شد، ورود محصولات ویندوزی ایسوس زودتر از رقبا به بازار کشور بود. اولین محصولی که زودتر از باقی وارد بازار می‌شود تبلت‌ VivoTab RT است، که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت. همچنین لازم است بدانید که شرکت آوات واردکننده تبلت‌های لمسی و برخی از لپ‌تاپ‌های ایسوس به بازرا کشور خواهد بود.

ایسوس تمام محصولات جدید خود را با رابط کاربری لمسی ویندوز ۸ سازگار کرده و همگی آن‌ها را به صفحه‌نمایش لمسی و باکیفیت تجهیز کرده است.

محصولات جدید ایسوس را می‌توان اینگونه تقسیم‌بندی کرد:

  • تبلت‌های ویندوزی ایسوس: VivoTab‌ها برای بازار میانی قیمت، Transformer Bookها برای بازار تبلت‌های گران‌قیمت و قدرتمند
  • لپ‌تاپ‌های لمسی با نام VivoBook با قیمت مناسب و برای بازار میانی قیمت
  • لپ‌تاپ لمسی Zenbook Touch با بدنه فلزی و طراحی متفاوت
  • محصول هیبریدی لپ‌تاپ / تبلت Taichi

تبلت‌های VivoTab

vivotab

تبلت‌های VivoTab با سیستم‌عامل‌های ویندوز RT و ویندوز ۸ و برای بازار میانه قیمت عرضه می‌شوند، خانواده VivoTab‌ها شامل سه تبلت می‌شود:

  • VivoTab RT که از هفته آینده و توسط شرکت آوات وارد بازار کشور می‌شود، مجهز به پردازنده Tegra 3 مبتنی بر معماری ARM است و سیستم‌عامل آن نیز ویندوز RT است. همان‌طورکه می‌دانید ویندوز RT نسخه خلاصه شده سازگار با پردازنده‌های ARM است که نرم‌افزارهای فعلی ویندوز روی آن اجرا نمی‌شوند! اما ایسوس به همراه این تبلت پیش‌نمایش مجموعه نرم‌افزاری آفیس ۲۰۱۳ را نیز عرضه می‌کند که کاربر برای فعال‌سازی آن باید مبلغی را پرداخت کند. بنا به گفته نماینده ایسوس ایران، VivoTab RT با وزن ۵۲۵ گرم، سبک‌ترین تبلت ویندوزی دنیا است. VivoTab RT همچنین مجهز به یک نمایشگر ۱۰.۱ اینچ با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل، دوربین ۸ مگاپیکسلی، ۲ گیگابایت حافظه رم، ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و یک داک کی‌برد فیزیکی است. داک کی‌برد دارای باتری داخلی است که طول عمر باتری لپ‌تاپ را تا ۱۶ ساعت افزایش می‌دهد. در مقاله نگاه نزدیک زومیت به VivoRT جزئیات کامل مربوط به این محصول را مشاهده خواهید کرد. قیمت این محصول ۵۹۹ دلار است و از هفته آینده وارد بازار کشور می‌شود.
  • VivoTab مجهز به پردازنده x86 اینتل و سیستم‌عامل ویندوز ۸ است. پس کلیه نرم‌افزارهای فعلی ویندوز ۷ نیز روی این تبلت اجرا می‌شوند. اما ازآنجاکه این تبلت با پردازنده نسل جدید اتم یعنی Clover Trail عرضه می‌شود، قیمت مناسب‌تری نسبت به Surface Pro دارد. ما از این به بعد برای اینکه این تبلت با نسخه RT اشتباه نشود از نام VivoTab Pro برای آن استفاده می‌کنیم. VivoTab Pro مجهز به پردازنده Z2760 اتم، ۲ گیگابایت حافظه رم، ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، دوربین ۸ مگاپیکسلی و یک نمایشگر ۱۱.۶ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل است که از فناوری لمسی WacomDigitizer Stylus نیز پشتیبانی می‌کند. بدین‌ترتیب می‌توان از قلم‌های دیجیتال برای طراحی و موارد دیگر در این تبلت استفاده کرد. Vivo Tab از دی ماه وارد بازار کشور می‌شود.
  • VivoTab Smart در واقع همان VivoTab RT است که به جای پردازنده Tegra 3 مجهز به پردازنده اتم اینتل است، و با همان ابعاد ۱۰.۱ اینچ و شکل و شمایل VivoRT عرضه می‌شود، به‌همین‌دلیل، قیمت مناسب‌تری نسبت به VivoTab Pro خواهد داشت. VivoTab Smart قادر به اجرای سیستم‌عامل ویندوز ۸ و کلیه نرم افزارهای مبتنی بر ویندوز است. این تبلت بدون کی‌برد قرار است با قیمت حدود ۴۹۹ دلار عرضه شود.

تبلت‌های Transformer Book ایسوس

transformer boo

ترنسفور‌مربوک‌ها در واقع شبیه Surface Pro مایکروسافت هستند، این تبلت‌ها مجهز به پردازنده x86 نسل سوم اینتل (Ivy Bridge) هستند. پس بدین‌ترتیب از سیستم‌عامل کامل ویندوز ۸ به همراه طیف وسیع نرم‌افزارهای مبتنی بر این سیستم‌عامل بهره می‌برند، Transformer Bookها قیمت و مشخصات سخت‌افزاری بالاتری نسبت به VivoTabها دارند. ایسوس عنوان «اولین نوت‌بوک جداشدنی» را برای این محصول در نظر گرفته است. ترنسفورمربوک مجهز به پردازنده Core i5 یا Core i7 اینتل، ۴ گیگابایت حافظه RAM، نمایشگر ۱۳.۳ اینچ IPS با رزولوشن Full HD، درگاه میکرو HDMI و کارت خوان حافظه SD است. داک کی‌برد نیز دارای ۲ درگاه USB، یک Mini-Display Port، یک شبکه و باتری داخلی است. ازآنجاکه این لپ‌تاپ هم دارای صفحه‌کلید و تاچ‌پد مناسب و بزرگ است و هم نمایشگر با کیفیت آن جدا می‌شود، می‌توان از این ابزار به یک محصول هیبردی و قابل حمل فوق‌العاده یاد کرد. هنوز مشخص نیست که این محصول چه زمانی وارد بازار کشور می‌شود اما ایسوس ایران وعده داده که تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد تا ترنسفور بوک را نیز به سرعت وارد بازار کشور کند.

لپ‌تاپ فوق‌العاده باریک Zenbook Touch

zenbook touch

ایسوس لپ‌تاپ معروف و خوش ساخت خود را نیز برای سیستم‌عامل ویندوز ۸ بهینه کرده و صفحه لمسی را به آن اضافه کرده است. Zenbook Touch مجهز به ۴ گیگابایت حافظه غیرقابل ارتقاء DDR 3، گرافیک Nvidia GT650M، پردازنده کم مصرف Core i7 سری M از نسل سوم اینتل، بلوتوث ۳، یک درگاه mini VGA، سه درگاه USB 3.0 و یک خروجی HDMI است. صفحه‌نمایش 15.6 اینچ این لپ‌تاپ نیز دارای رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل است. Zenbook Touch برخلاف اولترابوک‌ها که مجهز به پردازنده کم‌مصرف و کم توان سری U هستند، مجهز به یک پردازنده قدرتمند سری M اینتل است و به‌همین‌دلیل، در شاخه اولترابوک‌ها قرار نمی‌گیرد. وزن این لپ‌تاپ باریکِ آلومینیومی ۲.۲ کیلوگرم است.

لپ‌تاپ‌های لمسی VivoBook ایسوس

vivo book asus

VivoBookها لپ‌تاپ‌های خوش قیمت ایسوس هستند که ارزان‌ترین مدل آن‌ها ۵۸۹ دلار قیمت دارد. این لپ‌تاپ‌ها نیز مجهز به صفحه‌نمایش چندلمسی بوده و به خوبی از ویندوز ۸ پشتیبانی می‌کنند. این لپ‌تاپ در مدل‌های مختلف U38N, S200, S400, S500 و S550 از سه هفته آینده وارد بازار کشور خواهند شد. VivoBookها مجهز به پردازنده‌های Core i3, i5 یا i7 یا Pentium ، گرافیک یکپارچه شده Intel HD 4000 ، حافظه رم با ظرفیت ۲ تا ۴ گیگابایت و نمایشگر ۱۴ اینچ لمسی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل هستند.

لپ‌تاپ / تبلت هیبریدی Taichi

taichi

تایچی ابزاری خلاقانه و جذاب با مشخصات فنی قدرتمند و وزن و ضخامت فوق‌العاده است که تجربه لپ‌تاپ و تبلت را یکجا به کاربر هدیه می‌کند. این ابزار گران‌قیمت که حدود ۱۶۰۰ دلار قیمت دارد، دارای دو صفحه‌نمایش FULL HD از نوع Super IPS است. صفحه‌نمایش داخلی غیرلمسی و صفحه‌نمایش بیرونی لمسی است. این ابزار برای استفاده در جلسات کاری نیز مؤثر است و علاوه بر آن دو کاربر می‌توانند بصورت جداگانه از هر دو قسمت تایچی استفاده کنند. در کنفرانس شب گذشته زومیت نیز شانس کار کردن با تایچی را داشت، پس به‌زودی شاهد مقاله نگاه نزدیک زومیت به تایچی خواهید بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات