رییس بخش ویندوز مایکروسافت، شرکت را ترک کرد

سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
استیون سینوفسکی، مدیر ویندوز مایکروسافت، این شرکت را ترک کرد. جولی مارسن-گرین کنترل بخش نرم‌افزار ویندوز و مهندسی سخت‌افزار را در دست گرفته و نامی رلر مدیرمالی این شرکت نیز بخش تجارت ویندوز را مدیریت خواهد کرد. تغییرات تازه در سیستم مدیریت ویندوز بلافاصله پس از خروج استیون سینوفسکی اعمال شده‌اند. هنوز دلیلی برای خروج سینوفسکی از مایکروسافت اعلام نشده است و نمی‌دانیم فرد اول ویندوز، کسی که شاید تأثیر گذارترین شخص در تحولات بزرگ ویندوز ۸ بوده، چرا شرکت را ترک کرده است.
تبلیغات

او در بیانه رسمی خود اعلام کرد:

غیرممکن است که بتوان موهبت‌هایی که من طی سال‌ها در مایکروسافت دریافت کرده‌ام را شمرد. من درمقابل حرفه‌ای‌ها و بخشش همه افرادی که شانس کار کردن در کنار آن‌ها را در این شرکت شگفت‌انگیز داشته‌ام، متواضع هستم.

مدیرعامل مایکروسافت، استیو بالمر نیز، بابت سال‌ها کار استیون سپاسگذاری کرد.

سینوفسکی به انجام کارهای سخت و بدست آوردن نتایج درخشان مشهور است. او با معرفی ویندوز ۸ بیش از همیشه معروف شد و بر سر زبان‌ها افتاد. او پس از کار روی پروژه آفیس مایکروسافت، کنترل ویندوز ۷ را درست زمانی برعهده گرفت که مایکروسافت زیر بار فشار شدید مشکلات ویستا قرار داشت و کاربران از ویندوز و مایکروسافت قطع امید کرده بودند. ویندوز ۷ تحت مدیریت او محبوبیت دوباره‌ای یافت و تحولات خلاقانه مربوط به ویندوز ۸ نیز زیر نظر مدیریت استیون شکل گرفتند. سمت اصلی او در مایکروسافت «رئیس بخش ویندوز» بود.

بالمر در مورد خروج سینوفسکی از مایکروسافت طی بیانه‌ای به کارمندان این شرکت گفت:

ازآنجاکه ما وارد دوران تازه‌ای شده‌ایم و با پشت سر گذاشتن انتشار موفقیت‌آمیز ویندوز ۸ و تبلت سرفیس، استیون سینوفسکی تصمیم گرفت تا شرکت را ترک کند. استیون در سال ۱۹۸۹ به‌عنوان مهندس نرم‌افزار وارد مایکروسافت شد و در بخش‌های مختلف شرکت فعالیت کرد و تلاش‌های او در بخش‌های مختلف و توصیه‌های فنی او به بیل‌گیتس، باعث تداوم رهبری آفیس و تجارت آن گردید، او در جهت گیری صحیح ویندوز، ویندوز لایو و سرفیس نیز نقش داشت.

جولی لارسن-گرین نیز از سال ۱۹۹۳ به‌عنوان مدیر برنامه در مایکروسافت مشغول به کار بوده است و در زمینه طراحی رابط کاربری و تحقیق روی ویندوز ۷ و ۸ فعالیت کرده است. بالمر در باره او گفت: او در تمام مراحل توسعه قابلیت‌های ویندوز و فرصت‌های سخت‌افزاری نقش داشته است. بالمر معتقد است که لارسن بهترین شخص برای این موقعیت شغلی است.

اما بزرگ‌ترین سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا پس از دو هفته از انتشار ویندوز ۸، سینوفسکی، تاثیرگذارترین شخص در این محصول انقلابی، شرکت را ترک می‌کند؟

یک منبع از درون مایکروسافت به ورج گفته که تغییرات مدیریتی در مایکروسافت ارتباطی با مشکلات مربوط به عرضه ویندوز ۸ یا تبلت سرفیس ندارد و سینوفسکی بنا به درگیری‌های شخصی این شرکت را ترک کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات