با SpeakMe به اندروید بگویید که نوتیفیکیشن‌ها را برایتان بخواند!

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۲
مطالعه 3 دقیقه
هشدارهای بی‌موقع یک گوشی یا تبلت اندرویدی چیزی است که ممکن است بارها تجربه کرده باشید. فرض کنید در بدترین موقعیت ممکن صدای هشدار گوشی بلند می‌شود و شما درگیر کاری هستید و نمی‌توانید گوشی خود را برداشته و متن هشدار را بخوانید. اگر اندروید متن هشدار را برایتان بخواند بسیاری از مشکلات حل می‌شود، نه؟
تبلیغات

در بیشتر نسخه‌های اندروید، قابلیت قرائت اطلاع‌رسانی‌ها وجود دارد اما با فعال کردن این قابلیت، سایر موارد مثل گزینه‌های منو، اعمال انجام شده و هر چیز دیگری در این بین نیز با صدای بلند اعلام می‌شود. لذا استفاده از آن حتی ممکن است ناراحت‌کننده هم باشد.

در این مقاله به معرفی اپلیکیشن SpeakMe می‌پردازیم. اپلیکیشنی که اعمال انجام شده را اعلام نمی‌کند و از قابلیت‌های مفید دیگری مثل تنظیم فاصله‌ی زمانی بین پیام‌ها نیز برخوردار است.

برای شروع باید اپلیکیشن SpeekMe را دانلود و نصب نمائید. بعد از نصب، نرم‌افزار را اجرا نمائید. در ابتدا یک خوش‌آمدگویی به صورت آموزش کار با اپلیکیشن نمایش داده می‌شود.

speakme-1

ممکن است اپلیکیشن به شما بگوید که نیاز به یک کتابخانه‌ی صوتی دارید، شاید نیازی به کتابخانه‌ی صوتی نباشد، لذا بهتر است از آموزش صرف‌نظر کرده و اشکالات احتمالی را بعداً مرتفع کنید.

لینک دانلود برنامه SpeakMe از Google Play

قدم اول

آخرین آیکون سمت چپی در نوار بالایی نرم‌افزار را لمس کنید. اپلیکیشن‌های مختلف در این بخش لیست شده‌اند، برای شنیدن اطلاع‌رسانی‌های مربوط به هر یک کافی است در چک‌باکس روبروی آن تیک زده و سپس در مورد زمان بین اطلاع‌رسانی‌های نرم‌افزار مورد نظر تصمیم‌گیری نمائید.

speakme-2

قدم دوم

آیکون Next در سمت راست را فشار دهید تا بخش General Settings نمایش داده شود. اگر می‌خواهید در مورد نحوه‌ی ساکت شدن وسیله روشی انتخاب کنید یا اگر دوست دارید که به جای متن اطلاع‌رسانی تنها نام نرم‌افزار مربوطه قرائت شود، از گزینه‌ی اول و سوم استفاده کنید.

speakme-3

قدم سوم

دکمه‌ی Start که در وسط صفحه قرار دارد را لمس کنید. هشداری در مورد فعال کردن نرم‌افزار در منوی Accessibility نمایش داده می‌شود. در این منو، SpeekMe را لمس کرده و سپس آن را در حالت On قرار دهید.

حالا زمان آزمایش فرا رسیده است! برای خودتان یک پیام متنی ارسال کنید تا نرم‌افزار آن را برایتان قرائت کند.

یکی از راه‌های رفع مشکلات احتمالی این است که اگر صدای قرائت پیام ارسال شده یا سایر اطلاع‌رسانی‌ها را نمی‌شنوید، سراغ Google Play رفته و یکی از کتابخانه‌های صوتی برای تبدیل نوشتار به گفتار را تهیه کنید. چنین کتابخانه‌هایی را اصطلاحاً موتور تبدیل نوشتار به گفتار یا TTS می‌گویند. به این منظور SpeakMe را باز کرده و Menu را لمس کنید و سپس گزینه‌ی Download Speech Library را انتخاب نمائید. SpeakMe توانایی استفاده از کتابخانه‌ی صوتی اندروید و همچنین سایر کتابخانه‌های صوتی مثل Dragon Mobile Assistant را دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات