سامسونگ قیمت پردازنده آیفون و آیپد را ۲۰ درصد افزایش داد

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
بر هیچ‌کس پوشیده نیست که سامسونگ برخی از قطعات کلیدی محصولات پرچمدار اپل یعنی آیفون و آیپد را تولید می‌کند. تامین قطعات مورد نیاز محصولات اپل توسط سامسونگ حتی پس از مناقشات شدید میان این دو شرکت ادامه یافت. حال براساس گزارشی که توسط رسانه کره‌ای منتشر شد، یک تغییر اساسی در رابطه کاری بین سامسونگ و اپل ایجاد شده و به موجب آن، طرف کره‌ای قیمت تراشه‌های مورد نیاز اپل را ۲۰ درصد افزایش داده است. براساس این گزارش، اپل نیز که تولیدکننده جایگزین سامسونگ برای تامین این قطعات را نیافته، مجبور به قبول درخواست سامسونگ شده است.
تبلیغات

هرچند طراحی سیستم-‌روی-یک-‌چیپ‌های Ax توسط خود اپل انجام می‌شود، اما سامسونگ این تراشه‌ها را براساس طراحی اپل تولید می‌کند. با شدت گرفتن اختلافات بین این دو شرکت، روابط کاری آنها نیز هر روز تیره و تارتر می‌شود و اپل نیز تمام سعی خود را می‌کند تا برای قطعات مورد نیاز محصولاتش، جایگزین مناسبی پیدا کند. در همین راستا اپل طی ماه‌های اخیر برای تامین حافظه RAM و حافظه ذخیره سازی و همچنین صفحه نمایش، شرکت‌های دیگری را در کنار سامسونگ اضافه کرد، اما به نظر می‌رسد فعلا هیچ کسی به جز سامسونگ نمی‌تواند حجم مورد نیاز اپل برای برخی از قطعات را تولید کند.

به نظر می‌رسد سامسونگ به همین دلیل و در پاسخ به اقدامات اخیر اپل، قیمت قطعات تولیدی خود را ۲۰ درصد افزایش داده است. بدون شک اپل در این شرایط تلاش بیشتری برای یافتن جایگزین مناسب برای قطعات تولیدی سامسونگ خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات