تبلت اندرویدی ۲۱ دلاری Aakash 2 برای دانش‌‌آموزان هندی عرضه می‌شود

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۳
مطالعه 1 دقیقه
چند ماه پیش تبلت ۳۵ دلاری Aakash برای بازار هند تولید و عرضه شد. حالا نسل دوم این تبلت با امکانات سخت‌افزاری بهتر و قیمت ارزان‌تر ۲۱ دلار، قرار است در روز ملی آموزش و پرورش در هند عرضه عمومی شود. این تبلت که هدف اصلی آن ارائه تکنلوژی روز برای اقشار مختلف جامعه به خصوص دانش‌آموزان می‌باشد، مجهز به یک صفحه نمایش ۷ اینچی، پردازنده ۱ گیگاهرتزی و سیستم‌عامل اندروید ۴ است. جزئیات بیشتر را در ادامه مطلب مشاهده کنید.
تبلیغات

تبلت Aakash 2 مجهز به پردازنده ۱ گیگاهرتزی Cortex-A8، حافظه رم 512MB، حافظه ذخیره سازی 4GB، سیستم‌عامل اندروید ۴.۰.۳، شبکه Wi-Fi، دوربین VGA جلو و یک صفحه نمایش ۷ اینچی است.

این تبلت قرار است ابتدا برای دانش‌آموزان هندی با قیمت ۱٫۱۳۰ روپیه (۲۱ دلار) عرضه شود و پس از آن با قیمت حدود ۸۰ دلار در دسترس مردم عادی این کشور قرار گیرد.

حمایت دولت هند از دانش‌آموزان این کشور و تلاش برای ارائه تبلت به تمام آنها در نوع خود مثال زدنی است. آنها تلاش کردند که بستری فراهم کنند تا تمام دانش‌آموزان از غنی تا فقیر امکان تجربه تکنولوژی روز را داشته باشند و علاوه بر این به اهداف آموزشی خود دست یابند.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این تبلت حداقل از نظر ظاهری و مشخصات سخت‌افزاری، شباهت بسیار زیادی به تبلت ایرانی Dimo 700 دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات