مطالعه شبانه راحت‌تر با وارونه کردن رنگ‌ها در تلفن‌همراه

اگر اهل مطالعه با گجت خود هستید، حتماً با مشکلات مطالعه در شب آشنا هستید. خیره‌شدن‌های مداوم به صفحه نمایش علاوه بر افزایش فشار بر چشم‌ها باعث بی‌خوابی نیز می‌شود. اگر علاقمند به مطالعه‌های شبانه بوده و با این مشکل آشنا هستید، این مقاله از زومیت را دنبال کنید.

همه ما می‌دانیم که خیره‌شدن به یک صفحه نورانی پیش از خواب می‌تواند باعث بی‌خوابی شود، اما گاهی وقت‌‌ها چاره دیگری نداریم. خوشبختانه در iOS و اندروید ۴ و بالاتر، می‌توان به کمک استفاده از حالت شبانه (Night Mode)، به راحتی رنگ‌های صفحه‌‌نمایش را وارونه کرد.

اگر از کاربران دستگاه‌های اندرویدی هستید، از Settings به قسمت Accessibility رفته و گزینه Inverted Rendering را در پایین لیست پیدا کنید. با فعال کردن چک‌باکس این ویژگی، رنگ‌های صفحات وب‌ وارونه خواهند شد، زمینه‌های سفید رنگ، مشکی شده و مشاهده تصاویر صفحه برای چشم‌ها راحت خواهد شد. بسته به ROM دستگاه، می‌توانید رنگ‌بندی تمام قسمت‌های موجود در سیستم‌عامل را به کمک منوی تنظیمات، وارونه کنید. اما به هر حال در اندروید نسخه ساندویچ بستنی یا بالاتر، حداقل برای مرورگرها این ویژگی قابل استفاده است.

در iOS وارونه کردن رنگ‌ها از این هم آسانتر است. از Settings به General و سپس به Accessibility بروید. سپس در پایین لیست، ویژگی سه‌بار کلیک (Triple-Click) را برای اجرای این امکان فعال کنید. حالا در هر جای صفحه که باشید، با سه بار لمسی بر روی صفحه، رنگ‌ها وارونه می‌شوند. وارونه کردن رنگ‌ها در iOS بر خلاف اندروید، نه تنها در مرورگر بلکه در همه بخش‌های رابط‌کاربری و اپلیکیشن‌ها قابل استفاده است.

شما همچنان باید از خیره شدن به صفحات دارای نور پس‌زمینه، قبل از خواب بپرهیزید ولی به هر حال، با از بین بردن رنگ پس‌زمینه روشن، در اواخر شب فشار کمتری به چشم‌ها وارد خواهد شد.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا روش‌های دیگری می‌شناسید؟

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده