چرا آیپد مینی فاقد نمایشگر با رزولوشن بالاست؟

یک‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
بزرگ‌ترین ایرادی که به آیپد مینی اپل وارد می‌شود، مربوط به پردازنده قدیمی و نمایشگر با رزولوشن پایین این محصول است. حال یک تحلیل‌گر به بیان دلایل طراحی آیپد مینی پرداخته و اعلام کرده که هدف اصلی اپل در طراحی آیپد مینی، ساخت یک محصول کاملاً سبک، باریک و قابل حمل بوده است نه یک محصول با نمایشگر مدرن.
تبلیغات

آیپد مینی مجهز به نمایشگر با رزولوشن متوسط است که درمقابل نمایشگر رتینای بسیاری از محصولات اپل مانند آیپد 3، آیپد 4، آیپاد تاچ یا آیفون‌ها بسیار ضعیف‌تر به نظر می‌رسد. «وینتا جک‌هنول»، تحلیل‌گر HIS iSuppli معتقد است:

من معتقدم در زمان طراحی یک محصول، مسائل و مشکلات بسیاری دخیل می‌شوند. ممکن است اپل قادر به استفاده از نمایشگر رتینا در آیپد می‌نی بوده باشد، اما احتمالاً اگر نمایشگر آیپد مینی رتینا می‌شد آنوقت محصول نهایی اینقدر سبک یا باریک از آب در نمی‌آمد. و نکته مهم در این است که کدامیک از این موارد تأثیر بیشتری روی کاربر و مشتری نهایی می‌گذارند؟ احتمالاً اپل معتقد است که ظاهر جذاب‌تر تأثیر بیشتری روی کاربر دارد.

حقیقتا اگر نمایشگر آیپد مینی رتینا می‌شد، آنوقت ضخامت آن ۷.۱۲ میلی‌متری نمی‌شد، موردی که در تمام بررسی‌های انجام شده از آیپدمینی به آن اشاره شده و باعث شگفتی همگان گردیده است. تبلت ۹.۷ اینچی آیپد ۳ یا ۴ مثال ساده‌ای برای اثبات این موضع است، این دو آیپد که مجهز به نمایشگر رتینا هستند ضخامت بیشتر و وزن سنگین‌تری نسبت به آیپد ۲ دارند.

از همه این موارد که بگذریم اگر نمایشگر آیپد مینی، رتینا می‌شد،‌ آنوقت قیمت آن ۳۲۹ دلار نمی‌شد و اپل نمی‌توانست با رقبای اندرویدی خود رقبات کند.

از طرف دیگر اپل برای نسل بعدی آیپد مینی نیز باید مواردی را در نظر بگیرد و باید نسل بعدی را با امکانات بهتر معرفی کند پس چه بهتر که نمایشگر رتینا را برای نسل‌های بعدی این تبلت کنار بگذارد. احتمالاً تا آن زمان نیز نمایشگرهای با رزولوشن بالا و ضخامت کم و وزن سبک تولید خواهند شد.

شاید در نسل بعدی آیپد مینی، نمایشگری با فناوری IGZO شارپ که دارای مصرف بسیار پایین و رزولوشن بالا است، بکار گرفته شود. شاید هم اپل از فناوری LTPS که شایعه شده در نمایشگر آیفون ۵ از آن استفاده شده، در نسل بعدی آیپدها استفاده کند.

البته براساس گفته وینتا جک‌هنول:

فناوری LTPS که در آیفون ۵ بکار رفته است بیشتر در تلفن‌های هوشمند استفاده می‌شود. این فناوری محدودیت‌هایی دارد که نمی‌توان از آن در پنل‌های بزرگ استفاده کرد. اما در نمایشگاه اختصاصی نمایشگر که به‌تازگی در ژاپن برگزار شد، برخی از کمپانی‌های از صفحه‌های نمایش ۷ اینچی LTPS پرده‌برداری کردند، که احتمال رفع شدن محدودیت‌های مربوط به این فناوری را نشان می‌دهد.

نظر شما در این باره چیست؟ به نظر شما چرا اپل از نمایشگر رتینا در آیپد مینی استفاده نکرده است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات