صلح پتنت‌ها: توافق ۱۰ ساله اپل و اچ‌تی‌سی برروی اختراع‌های ثبت‌شده

یک‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
اپل و اچ‌تی‌سی رسما اعلام کردند که تمام اختلافات مرتبط با اختراع‌های ثبت شده بین دو شرکت مرتفع شده است و دیگر هیچ کدام از دو شرکت شکایات خود بر علیه دیگری را دنبال نخواهند کرد. این توافق که در سرتاسر جهان اعمال خواهد شد، باعث می‌شود که دو شرکت اپل و اچ‌تی‌سی تا ۱۰ سال آینده از یکدیگر شکایت نداشته و از برخی از پتنت‌های توافق شده یکدیگر استفاده کنند. این دو کمپانی که در یک کنفرانس خبری مشترک، خبر مربوط به توافق دو طرفه خود را اعلام نموند، از اعلام جزئیات مربوط به پتنت‌های توافق شده، امتناع ورزیدند.
تبلیغات

هرچند دو شرکت اعلام نمودند که توافق‌نامه فی‌مابین آنها محرمانه است و جزئیات مربوط به پتنت‌ها فاش نخواهد شد، اما سخنگوی اچ‌تی‌سی به خبرگزاری‌ها اعلام نموده که این توافق‌نامه مشکل مالی برای هیچ‌کدام از دو شرکت ایجاد نمی‌کند. این بدین معناست که توافق مابین اچ‌تی‌سی و اپل بار مالی خواهد داشت اما آنقدرها زیاد نخواهد بود.

بدون شک این توافق‌نامه برای هر دو شرکت بسیار ارزشمند و بزرگ است – اگر بخاطر داشته باشید اپل هرگز حاضر نشد تا بر سر اختراع‌های ثبت شده به توافق دو طرفه با سامسونگ برسد – اچ‌تی‌سی نیز بعد از سامسونگ تنها شرکتی بود که اختلافاتش با اپل به دادگاه ایالات متحده امریکا کشیده شده بود.

این بیانیه برای همه تعجب برانگیز بود، هرچند قاضی دادگاه بررسی مناقشه بین اچ‌تی‌سی و اپل، از دو شرکت خواسته بود تا با یکدیگر مذاکره نموده و به توافق برسند اما مدیرعامل اچ‌تی‌سی در ماه آگوست رسما اعلام کرده بود که برنامه‌ای برای توافق با اپل ندارد.

مناقشه دو شرکت اپل و اچ‌تی‌سی بر سر دو تلفن One X و Evo 4G LTE آغاز شد و برای مدتی فروش این محصولات در بازار امریکا متوقف گردید. اما حالا اچ‌تی‌سی به راحتی می‌تواند از قابلیت Slide to Unlock (باز کردن قفل گوشی توسط کشیدن یک دکمه از سمتی به سمت دیگر صفحه همانند آیفون) یا جستجوی محلی (امکان جستجو همزمان در کلیه قسمت‌های گوشی از جمله تماس‌ها، پیغام‌ها،‌اپلیکیشن‌ها،‌ تنظیمات و غیره) در ابزارهای خود استفاده نماید، قابلیت‌های که سامسونگ مجوز استفاده از آنها را ندارد.

مدیرعامل اچ‌تی‌سی در این باره اعلام کرد:

اچ‌تی‌سی خوشحال است که توانسته اختلافات خود با اپل را حل و فصل نماید. به این ترتیب ما به جای پیگیری دعوی قضایی برروی نوآوری تمرکز خواهیم کرد.

تیم کوک نیز در این باره گفت:

ما خوشحالیم که توانستیم با اچ‌تی‌سی به توافق برسیم و بر تمرکز بر نوآوری در محصولات خود ادامه خواهیم داد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات