قلم sky شرکت Livescribe، ابزار یادداشت برداری نوین و ضروری

شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱
مطالعه 5 دقیقه
با این قلم برای همیشه مداد و کاغذ را کنار بگذارید.
تبلیغات

اگر شما هم جزو آن دسته از دانشجویان مشتاق و درس‌خوانی هستید که سر کلاس از گفته‌های استاد یاددشت برداری کرده و جزوات قطوری را آخر ترم برای دیگر هم‌کلاسی‌ها آماده می‌نمایید، مطمئنا قلم sky (آسمان) شرکت Livesuribe به دردتان می‌خورد! به کمک قلم ‌Sky قادر خواهید بود تا نه تنها به صورت معمول یادداشت‌هایی را با خط زیبای خود آماده نماید، بلکه صدای محیط کلاس یا جلسه را نیز ضبط کرده و آخر سر زمانیکه قصد مطالعه‌ی این جزوات را دارید، هم متن و هم صوت در دستان شماست! ایده‌ای جالب که هم‌اکنون رنگ واقعیت گرفته و می‌تواند هم‌کلاسی‌هایتان را بیش از پیش خوشنود سازد!

تازه‌ترین قلم شرکت Livescribe که ‌Sky نام دارد مجهز به فناوری رادیویی وای‌فای است و در کنار این قابلیت سخت افزاری مهم، از نرم‌افزارهای محبوب یادداشت‌برداری نظیر Evernote نیز پشتیبانی می‌کند که ترکیب این دو به محصولی بهتر با کارایی ساده‌تر و توانمندی بیشتر منتج شده که تجربه ای بسیار دلپذیر را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

زمانیکه یک قلم ‌Sky را خریداری می‌کنید، در بخشی از روند نصب لازم است تا به حساب کاربری‌ خود در Evernote وارد شوید یا اگر در آنجا حساب ندارید، یکی بسازید. اگر از Evernote خوش‌تان نمی‌آید متاسفانه هیچ سرویس جایگزینی وجود ندارد و باید به هر نحو که شده خود را به آن عادت دهید.

کلیه روند نصب و راه‌اندازی قلم ‌Sky ساده است و کاربران می‌توانند در عرض چند دقیقه آن را آماده‌ی بهره‌برداری نمایید. حالا باید قلم خود را به شبکه‌ی وای‌فای (Wi-Fi) متصل نمایید و کلمه‌ی عبور احتمالی شبکه را به کمک برچسب‌های ویژه‌ی موجود در داخل کاور نوت‌بوک‌های جدید Livescribeوارد نمایید.

پس از صرف چند دقیقه برای تکمیل روند نصب و راه‌اندازی، قادر خواهید بود تا از تجربه‌ا‌ی جدیدی در یادداشت‌برداری لذت ببرید. در قلم‌های پیشین، کاربر می‌بایست شخصاً به همگام‌سازی مطالب اقدام می‌کرد آنهم با اتصال قلم به رایانه. حالا، همه این مراحل با سهولت به صورت بی‌سیم صورت می‌پذیرد، و شما تمام ماحصل یادداشت شده را در برنامه‌ی Evernote خواهید یافت. گفتنی است برای هر یک از یادداشت‌هایی که در این برنامه همگام‌سازی می‌نمایید، یک دفترچه یادداشت ایجاد می‌شود؛ گرچه می‌توانید بعداً دفترچه‌‌های دیجیتالی را بنا به نیاز و علاقه‌مندی خود مرتب نمایید.

sky wifi front

این قلم قادر است تا هر ساعت یک بار اطلاعات ثبت شده‌ی خود را با رایانه به صورت بی‌سیم و خودکار همگام‌سازی نماید. پس دیگر نیازی نیست تا بعد از کلاس به دنبال کاغذهای خود بگردید، چرا که همه‌ی آن‌ها در یک محل در سرویس Evernote انتظار شما را می‌کشد.

در مصاحبه‌ای که سایت The Verge با گیل بوچارد، مدیرعامل Livescribe ترتیب داده علت انتخاب Evernote را از آنها جویا شده است. آنها می‌پرسند به چه دلیل این شرکت برنامه نرم‌افزاری خاص خود را توسعه نداده است و یک محصول ثالث را برای سخت‌افزار خود انتخاب کرده. بوچارد در پاسخ ابراز می‌دارد که Evernote پلتفرمی کامل است که توانسته کاربران زیادی را به خود جذب نماید و از همه این موارد مهم‌تر برنامه‌ای کراس پلتفرم است که می‌توان بدون دغدغه نسبت به سیستم عامل، آن را در سیستم‌های گوناگونی نصب و راه‌اندازی نمود.

وی می‌افزاید:

در دسترس بودن یادداشت‌های کاربران در هر کجایی که هستند مزیت غیر قابل انکاری است که موفق شدیم به کمک سرویس Evernote آن را مهیا سازیم؛ تیم کاری Evernote نیز از روزهای نخست، همکاری بسیار خوبی را با ما داشته‌اند. ما نیز نهایتا به اعضاء تیم Evernote پلتفری را اهدا کرده‌ایم که هرگز نداشته‌اند؛ یک سیستم تصویر برداری آنالوگ که بسیار قدرتمندتر از smart notebook است.
sky professional mobile

یادداشت برداری با قلم Sky تجربه‌ای جدید و کاملی است که در آن تمامی کاراکترها به خوبی در برنامه‌ی Evernote نمایش داده می‌شوند و تصاویر نیز به خوبی در متن جای می‌گیرند؛ که در کنار فایل صوتی ذخیره شده مزیتی مهم و کاربردی این فناوری است. نقطه ضعف این سیستم زمانی است که در میانه‌ی متن بر قسمتی کلیک کرده و می‌خواهند فایل صوتی را از آنجا بشنوند. در حال حاضر Evernote قادر نیست این مهم را انجام دهد، به همین خاطر مجبوریم از فناوری HTML5 کمک بگیریم. در این حالت کاربران به صفحه مرورگری که با این قابلیت نوشته شده است رهنمون می‌شوند و خارج از محیط Evernote نیاز خود را مرتفع می‌کنند.

علی رغم اضافه شدن تمامی این قابلیت‌های نوین، یادداشت برداری هنوز به همان شکل سنتی خود در جریان است. نیاز است تا قلم مخصوص را با باتری شارژ کنیم تا یک روز با آن بنویسیم. از باتری مهم‌تر هنوز به یک صفحه کاغذ مخصوص نیاز است تا کل سیستم یادداشت برداری را به جریان بیاندازد. گرچه می‌توان به سادگی با قلم sky اخت شد اما عادت کردن به سیستم کاغذی مخصوصش قدری دشوار است.

در حال حاضر قیمت سیستم یادداشت برداری فوق با 2 گیگا بایت حجم ذخیره‌سازی اطلاعات 169 دلار است. می‌توانید سرویس‌های 4 و 8 گیگابایت را نیز به ترتیب با قیمت‌های 199.95 و 249.95 دلار تهیه فرمایید (که همراه با مورد آخر یک دفترچه یادداشت حرفه‌ای folio را نیز به صورت اشانتیون دریافت خواهید کرد). از گنجایش داخلی دستگاه که بگذریم، با توجه به همگام‌سازی بی‌سیم نیاز چندانی به زیاد بودن این حجم نیست. می‌توانید در هر زمان که اراده کنید، یادداشت‌های خود را در سامانه‌ی Evernote ذخیره نمایید. از این گذشته با داشتن چنین قلم یادداشت ‌برداری Evernoteحدود 500 مگابایت فضای هدیه‌ نیز به شما می‌دهد. گفتنی است هر ساعت نوشتن باSky در حدود 10 مگابایت از فضای سرویس Evernote شما را مصرف می‌نماید.

این قلم را می‌توان بهترین محصول تولیدی شرکت Livescribe تاکنون به حساب آورد، که می تواند به سادگی هرچه تمام‌تر یادداشت های آنالوگ شما را به صورت دیجیتالی درآورد. به گونه‌ای که می‌توان آن را تحولی شگرف در این حوزه به حساب آورد و از این پس یادآوری بخش‌های مختلف جلسات کاری، مصاحبه‌ها، کلاس‌های درس و ... بسیار ساده و کاراتر از قبل خواهد شد. ببینیم که دیگر چه بهانه‌ای برای کم‌کاری و درس نخواندن پیدا می‌کنید!؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات