سونی در مسیر پیشرفت گام نهاده: تنها ۱۹۸ میلیون دلار ضرر در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۲

پنج‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی سونی در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۲ منتشر شده و میزان ضرر این کمپانی در این سه‌ ماه ۱۹۸ میلیون دلار بوده است. این میزان نسبت به گزارش‌هایی که طی چند سال اخیر منتشر می‌شد بهبودی چشمگیر محسوب می‌گردد. در ادامه به جزییات این گزارش خواهیم پرداخت.
تبلیغات

سونی امروز گزارش مالی خود در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۲ را منتشر کرد و به نظر می‌رسد که اوضاع رو به بهبود است. این کمپانی ژاپنی در سال گذشته ۵.۷ میلیارد دلار ضرر داد و در سه‌ماهه اول سال جاری نیز اوضاع مالی مناسبی نداشت.سونی در سه‌ماهه دوم امسال در فروش ۲۰.۵ میلیارد دلاری خود ۱۹۸ میلیون دلار ضرر داده که نسبت به سه‌ماهه قبل و سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۱ بهبود چشمگیری داشته است.

سود خالص سونی بدون احتساب مالیات‌ها ۳۸۸ میلیون دلار بود که در مقایسه با ضرر خالص ۲۰ میلیون دلاری این کمپانی در همین بازه زمانی در سال گذشته پیشرفتی بزرگ است. همه اینها به خاطر سیاست جدید سونی و کاهش نیروی کار و هزینه‌ها است.

از زمانی که کازوئو هیرایی، مدیر عامل جدید سونی کنترل اوضاع را در دست گرفته، این کمپانی بر روی حوزه‌های اصلی تجارت خود، یعنی صنعت بازی، صنعت تصاویر و گوشی‌های موبایل متمرکز شده است.

هیرایی همچنین در راستای سیاست کاهش هزینه‌ها در ماه آوریل سال جاری ۱۰۰۰۰ نیروی کار خود را اخراج کرد. همچنین چندی پیش اعلام کرد که تا پایان مارس ۲۰۱۳ حدود ۲۸۰۰ کارمند دیگر را اخراج خواهد نمود.

آیا سونی می‌تواند به این روند ادامه دهد؟ سود خالص این کمپانی در سه‌ماهه سوم به چه صورت خواهد بود؟ آیا باز هم ضرر خواهد داد یا بالاخره پس از چند سال شاهد سوددهی این کمپانی ژاپنی خواهیم بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات