شایعه همکاری گوگل و سامسونگ برای تولید نکسوس 10: صفحه نمایش 10 اینچی با رزولوشن 2560 در 1600، تراکم 299 پیکسل در اینچ

سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
برای علاقه مندان به تبلت‌های اندرویدی، نکسوس 7 یک انتخاب بی‌نظیر به نظر می‌رسید، قیمت بسیار مناسب و کیفیت بسیار خوب تمامی قطعات در کنار سیستم عاملی پخته‌تر و زیباتر، همگی دست به دست هم دادند تا تبلت نکسوس را به یک محصول تمام عیار تبدیل کنند. اما بازی به بازار تبلت‌های 7 اینچی ختم نمی‌شود. گوگل برای مقابله با تبلت‌های 10 اینچی و برای مبارزه رو در رو با آیپد و سرفیس قصد ارایه یک گزینه ابر قدرت را دارد. با زومیت همراه باشید تا با اطلاعات درز کرده در مورد این محصول آشنا شوید.
تبلیغات

به گفته CNET، گوگل و سامسونگ در حال تدارک دیدن یک تبلت 10 اینچی ابر قدرت برای بازار در حال رشد این محصول هستند. بنا به گزارش این خبرگزاری تراکم پیکسل این تبلت باز هم رکورد جدیدی در این بازار ارایه خواهد کرد و با تراکم 299 پیکسل در اینچ رکورد قبلی که مربوط به آیپد بود (264 پیکسل در اینچ) را کنار خواهد زد.

رزولوشن صفحه نمایش 10.1 اینچی این تبلت 2560 در 1600 خواهد بود که از رزولوشن 2048 در 1536 آیپد ۳ بیشتر است.

به گفته منبع خبر این تبلت یک تبلت پرچمدار است و بازار هدف آن با نکسوس 7 متفاوت می‌باشد. بنابراین نباید انتظار قیمت 199 دلار و یا حتی 249 دلار را از این تبلت داشت. هرچند که براساس برخی شایعات درز کرده در هفته‌های اخیر، گوگل در حال ساخت مدل 99 دلاری تبلت نکسوس 7 نیز می‌باشد و شاید گوگل این بار قصد شکستن قیمت تبلت های 10 اینچی را داشته باشد. قیمت 299 دلار برای چنین تبلتی واقعا اپل و مایکروسافت را دچار مشکل خواهد نمود.

این همکاری باز هم روابط میان گوگل و سامسونگ را نزدیک‌تر خواهد کرد و حجم مبادلات این دو شرکت را به اعداد و ارقام بالاتری خواهد رساند.

همچنین منبع خبر اشاره می‌کند که این اطلاعات در واقع از زنجیره تامین قطعات این تبلت به بیرون درز کرده است (موردی که در محصولات اپل بارها اتفاق افتاده و هفته‌ها قبل از انتشار رسمی محصول، اطلاعات قطعات به بیرون درز کرده بود). همین موضوع باعث شده تا احتمال به واقعیت پیوستن این شایعه بالا رود.

به احتمال زیاد تبلت ۱۰ اینچی نکسوس  از سیستم-روی-یک-چیپ دو هسته‌ای جدید سامسونگ یعنی Exynos 5520 استفاده خواهد نمود.

باید دید که دیگر سازندگان تبلت های اندروید چه پاسخی به این محصول خواهند داشت و اینکه آیا با وجود حمله بردن گوگل به این بازار آیا شرکت‌های دیگر تمایلی به تولید تبلت اندروید خواهند داشت یا خیر.

این منبع همچنین ادعا می‌‎کند که تبلت 99 دلاری گوگل نیز در ماه دسامبر 2012  (حدود ۳ ماه دیگر) به تولید انبوه خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات