اولین ماموریت تامین تجهیزات و مواد مورد نیاز ایستگاه فضایی SpaceX به خوبی در حال انجام است

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
دقایقی پیش موشک Falcon 9 شرکت SpaceX به همراه یک سفینه حامل تجهیزات مربوطه از زمین به سمت مدار مورد نظرشان پرتاب شدند. این اولین ماموریت تجاری تامین تجهیزات و مواد مورد نیاز این شرکت برای ایستگاه فضایی بین‎المللی است. این پرتاب موشک در ساعت 4:04 دقیقه صبح به وقت ایران، در ایستگاه هوانوردی Cape Canaveral ایالت فلوریدای آمریکا انجام شده است.
تبلیغات

ماموریت موشک Falcon 9 یکی از 12 ماموریت برنامه‌ریزی شده برای ارسال تجهیزات و مواد مورد نیاز ایستگاه فضایی است، قراردادی که به ارزش 1.6 میلیارد دلار با سازمان ناسا بسته شده است. در حالی که این اولین سفر تجاری این شرکت است، اولین سفینه آنها در اردیبهشت ماه توانست بعد از تاخیر‌های متوالی در یک پرواز آزمایشی در ایستگاه فضایی بین‌المللی پهلو بگیرد. برنامه و هدف سفینه اصلی با نام Dragon این است که در روز چهارشنبه به ایستگاه برسد و 453 کیلوگرم تجهیزات و مواد مورد نیاز را تخلیه کند، در ادامه نیز 545 کیلوگرم مواد تحقیقاتی و سخت‌افزارهای ایستگاه را به زمین بازگرداند.

بعد از گذشت 10 دقیقه از پرتاب سفینه Dragon از بخش ثانویه موشک Falcon 9 جدا شد و به مدار مورد نظر خود رسید. بعد از گذشت اندک زمانی سلول‌های خورشیدی خود را گسترده کرد تا بتواند انرژی موردنیاز را تامین کند. در همین مدار سفینه Dragon به سمت ایستگاه خواهد رفت تا در آن پهلو بگیرد و طبق برنامه عملیات هدف را انجام دهد. در ذیل می‌توانید ویدیوی مربوط به این ماموریت را مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات