اپل رسما در مورد مشکل ارغوانی شدن عکس‌های آیفون ۵ واکنش نشان داد

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
کمی پس از عرضه آیفون ۵، برخی از کاربران از صورتی-ارغوانی شدن عکس‌ها در شرایطی که نور محیط زیاد است، شکایت‌ کردند.
تبلیغات

این مشکل در شرایط عادی رخ نمی‌دهد اما اگر منبع نور در کادر وجود داشته باشد، معمولاً رنگ‌های غیرطبیعی در عکس شکل می‌گیرند. حال اپل در بخش پشتیبانی خود رسما به این مشکل پاسخ داده است.

بسیاری از دوربین‌های کوچک، شامل تمام دوربین‌هایی که در آیفون‌های مختلف استفاده شده‌اند، ممکن است زمانی که منبع نور شدید در صحنه وجود داشته باشد در لبه‌های تصویر بهم ریختگی رنگ شکل بگیرد. این موضوع زمانی رخ می‌دهد که منبع نور با زاویه خاصی در عکس قرار بگیرد. این مشکل به دلیل انعکاس نور منبع در درون ماژول دوربین و سنسور آن رخ می‌دهد. اگر کمی دوربین را تغییر دهید تا زاویه دوربین نسبت به منبع تغییر کند و نور با زاویه دیگر به لنز وارد شود، این مشکل نیز بوجود نخواهد آمد. راه‌حل دیگر استفاده از دست خود در قسمت بالای لنز برای سد کردن ورود نور شدید به دوربین است.

اپل در بیانه خود اعلام کرده که این مشکل ممکن است در هر کدام از آیفون ها رخ دهد و مختص آیفون نیست اما همان‌طورکه در تصویر بالا مشاهده می‌کنید دو عکس که در یک زاویه و توسط آیفون ۵ و آیفون 4s گرفته شده‌اند خلاف این گفته را نشان می‌دهد و تا به حال حتی یک مورد مشابه نیز در آیفون‌های قبلی گزارش نشده است. اما به هر حال راه حلی که اپل برای رفع این مشکل ارائه کرده، ساده است و تنها کافی است میزان نوری که وارد دوربین می‌شود را کاهش دهیم.

این سومین مشکل بزرگی است که موجب ناراحتی بسیاری از کاربران آیفون ۵ شده و اپل را مجبور به انتشار بیانیه رسمی طی دو هفته اخیر کرده است. کاربران ابتدا از کیفیت پایین نقشه iOS 6 ابراز ناراحتی کردند که در نهایت مدیرعامل اپل مجبور به عذرخواهی و ارائه پیشنهادهای جایگزین شد، سپس کاربران از خط و خش برداشتن سریع و آسیب‌پذیری سریع بدنه آیفون ۵ شکایت کردند که مدیربازاریابی اپل پاسخ جالب «این موضوع عادی است» را بیان کرد و در نهایت نیز مشکل دوربین که به آن پاسخ داده شد.

آیا به نظر شما پاسخ‌های اپل قانع‌کننده هستند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات