با کلیدهای میانبر فیس‌بوک در کروم و فایرفاکس آشنا شوید

یک‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
شما می‌توانید با استفاده از کلید‌های میانبر در برنامه‌های مختلف، در وقت خود صرفه جویی نموده و امور روزانه را با سرعت بسیار بالاتری انجام دهید، اگر از فیس‌بوک استفاده می‌کنید، خواندن مقاله را ادامه دهید تا با کلید‌های میانبر این شبکه اجتماعی که در دو مرورگر کروم و فایرفاکس فعال می‌شوند، آشنا شوید.
تبلیغات

اگر بخواهم صادقانه صحبت کنیم، باید بگوییم، این روزها فیس‌بوک در زمره فعالیت‌های روتین و روزانه بسیاری از کاربران جای گرفته است. به طوری که هر کاربر، بخشی از وقت خود را صرف آن می‌کند، اما با کمی ذکاوت و آگاهی می‌توان بهتر و بهینه‌تر از این وقت استفاده نمود.

سال گذشته، آماری منتشر شد که بنا به آن، کاربران فیس‌بوک به طور متوسط، روزانه، ۱۲ دقیقه و ۲۶ ثانیه از وقت خود را با این شبکه اجتماعی سپری می‌کنند. این زمان، میانگین کلی همه کاربران است و برای مثال نگارنده خیلی بیشتر از این زمان را صرف فیس‌بوک می‌کند.

حال، مسأله اینجا است که با دانستن میانبر‌های عملیاتی فیس بوک، می‌توان از این زمان خیلی بهینه‌تر استفاده کرد که فیس‌بوک از آن‌ها در گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس، به خوبی پشتیبانی می‌کند و نیازی نیست که برای به خاطر سپردن آن‌ها خیلی تلاش کنید چون همه آن‌ها از فرمول کلی Alt + Key در کروم و Alt + Shift + Key در فایرفاکس پیروی می‌کنند. برای مثال، لطفاً به تصویر زیر نگاه کنید که کلیدهای میانبر ارسال پیام را نمایش می‌دهد.

facebook-shortcuts

لیست کلیدهای میانبر فیس‌بوک در کروم، به شرح زیر هستند، اگر از فایرفاکس استفاده می‌کنید به همین ترکیب کلید Shift را نیز اضافه کنید:

? + Alt: جستجو (Search)

Alt + m: ارسال پیام جدید (Compose a new message)

Alt+ 1: صفحه اصلی (Home page)

Alt + 2: صفحه پروفایل (Profile Page)

Alt + 3: درخواست‌های دوستی (Friend request)

Alt + 4: پیام‌ها (Your messages)

Alt + 5: اعلان‌ها (Notifications)

Alt + 6: صفحه حساب کاربری (Account page)

Alt + 7: حریم خصوصی (Privacy)

Alt + 8: صفحه رسمی فیس‌بوک

Alt + 9: صفحه رویه‌های استفاده و قوانین (Terms/Agreement)

Alt + 0: راهنما و کمک‌ها (Help Center)

اما کاربران از کلید‌های میانبر بیشتر در هنگام مشاهده تصاویر استفاده می‌کنند تا جابه‌جایی بین صفحات و باید توجه داشته باشید که میانبرهای مربوط به عکس تنها در زمانی که برروی تصویر کلیک نموده و بصورت بزرگ نمایش داده می‌شود، فعال می‌شوند.

کلیدهای میانبر عکس‌ها به شرح زیر هستند:

  • کلیدهای جهت‌نمای چپ و راست برای جابه‌جایی بین تصاویر
  • کلید L برای لایک کردن و برای حذف لایک، کافی‌است مجدداً کلید L را بفشارید.

آیا میانبرهای دیگری را می‌شناسید؟ نظر شما در این باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات