جمع‌بندی تمام شایعاتی که درباره تبلت آی‌پد مینی وجود دارد!

جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
حال که گوشی آیفون 5 به بازار عرضه شده، طرفداران محصولات اپل‌ دغدغه و دلیل دیگری برای پیگیری خبرهای این کمپانی دارند، آن هم تبلت آیپد مینی است. شایعاتی بر سر زبان‌ها دست به دست چرخیده که حاکی از ساخت تبلت 7 اینچی اپل هستند. اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید این مقاله را تا به انتها دنبال کنید.
تبلیغات

تبلت آیپد مینی به چه شکل خواهد بود؟

شاهد بودیم که بسیاری از شایعات مربوط به آیفون 5 صحت داشت، پس می‌توان نتیجه گرفت که بسیاری از اخبار و شایعات حول تبلت مینی اپل نیز باید تا حدود زیادی درست باشند. آنچه که تاکنون بدست آورده‌ایم تأیید کننده اخبار پیشین درباره نازک بودن این مدل نسبت به تبلت iPad اصلی اپل است.

آیپد مینی شباهت زیادی به آیپد اصلی دارد که آب رفته است! نظرات گوناگون و شایعات بسیاری در این زمینه وجود دارد و تصاویر درز کرده به خوبی گویای این موضوع هستند. به نظر می‌رسد این تبلت تازه در ابعاد و‌اندازه 7.85 اینچ تولید شود.

واقعیت آن است که سیستم عامل iOS انعطاف‌پذیری خوبی دارد و می‌توان آن را به‌سادگی در صفحه‌نمایش کوچکتر 7.85 اینچی به خوبی اجرا کرد. پس می‌توان ابراز داشت که این سیستم عامل پلتفرم خوبی برای نسخه‌های مختلف این تبلت است.

در زیر نخستین تصاویر فاش شده را مشاهده می‌کنید.

به نظر می‌رسد که این تصاویر شباهت زیادی به کیندل‌فایر HD و Nexus 7 گوگل دارند.

به‌تازگی، یک وبلاگ اوکراینی که در زمینه محصولات اپل می‌نویسد، مدعی است تصاویری از تبلت آیپد مینی به دست آورده که جزئیات بیشتری را دراختیار مخاطبان خویش قرار داده است. به نظر می‌رسد که بدنه پشت این تبلت از جنس آلومینیوم سیاه رنگ و شبیه به آیفون ۵ است.

خصوصیات

همانند آیپد فعلی، در این آیپد نیز جک استریو هدفون در قسمت بالا (شماره ۱) قرار گرفته است. یک پوشش پلاستیکی نیز برای آنتن Wi-Fi وجود دارد. (شماره ۲)، کانکتور لایتنینگ که به همراه آیفون ۵ معرفی شد، در آیپد نیز به کار گرفته شده است. (شماره ۴) در این تصویر سیم‌کارت نانوسیم قابل مشاهده است. (شماره ۳)

بدنه پشتی این تبلت از جنس آلومینیوم اندونیزه شده است که در آیفون ۵ نیز بکار گرفته شده بود.

به احتمال زیاد آیپد مینی شباهت زیادی به آیپد 2 داشته باشد. این بدان معنی است که اپل از پردازنده 32 نانومتری A5 و احتمالاً حافظه موقت (RAM) با ظرفیت 512 مگابایت استفاده می‌کند. تنها خصوصیت داخلی این تبلت که شباهتی به آیپد 2 ندارد، پورت کانکتور آن است که کوچکتر بوده و دیگر 30 پین نخواهد بود. از سوی دیگر تمامی‌ عکس‌های فاش شده دارای دوربین در پشت تبلت هستند.

امکان کوچک کردن آیپد 2 پس از استفاده این کمپانی از پردازنده A5 ممکن شده است. اپل برای کوچک کردن ابعاد پردازنده A5 سرمایه‌گذاری کرده است که ماحصل آن در تبلت آیپد 2 و حالا آیپاد تاچ استفاده می‌شود و قرار است که به‌زودی در تبلت مینی آن‌ها نیز به کار گرفته شود.

صفحه‌نمایش

در ابتدا تصور می‌شد که تبلت کوچک آیپد مجهز به صفحه‌نمایش رتینا نخواهد بود. چراکه موجب افزایش هزینه محصول نهایی و مصرف زیاد باتری‌ در آن می‌شود. اما عرضه تبلت کیندل‌فایر دویست دلاری با صفحه‌نمایش 216PPI موجب تغییر این محاسبات در ذهن تولید‌کنندگان شد. از این گذشته عرضه صفحه‌نمایش Izgo شارپ که مصرف مناسب انرژی دارد نیز از سویی این معادلات را برهم زد.

دکتر ریموند سونیرا در سایت DisplayMate به صورت اجمالی در این زمینه اظهار نظر کرده و می‌نویسد:

برخی از تصاویر و‌ اندازه‌گیری‌ها از تبلت آیپد مینی نشان می‌دهد که مانند تبلت‌های بزرگ اپل دارای نسبت نمایش 4:3 نیست. توجه داشته باشید که اپل به‌تازگی نسبت نمایش گوشی آیفون 5 را از 1.50 آیفون 4 به 1.78 ارتقا بخشیده است. پس غیر منطقی نیست اگر فرض کنیم که چنین اتفاقی نیز بایست برای آیپد مینی رخ دهد. به‌خصوص اینکه اگر قرار است برنامه‌های تلویزیونی را که دارای نسبت 16:9 است را از این طریق به فروش برسانند لازم است تا تغییراتی در صفحه‌نمایش صورت گیرد و اینکه نسبت 4:3 به دلیل شباهت ظاهری به یک سند کاغذی معمولی، بیشتر برای مطالعه متون مناسب است. و تبلت کوچک 7 تا 8 اینچی با نسبت نمایش 4:3 تصاویر یک رسانه 16:9 را کوچکتر از آنچه که باید باشند، نمایش می‌دهد.با توجه به ارتفاع 768 پیکسلی این امکان برای برنامه‌ها محیا می‌شود تا کیفیت نمایش 768×1024 را به صورت لترباکس در آیفون 5 نمایش دهند.در اینجا مقادیر ممکن را فهرست کرده‌ایم:- 768× 1024 با نسبت 4:3 = 1.33- 768×1152 با نسبت 4.5:3 = 1.50- 768×1228 با نسبت 16:10 = 1.60- 768×1366 با نسبت 16:9 = 1.76

صفحه‌نمایش HD تبلت کیندل‌فایر موجب شد تا اپل برای بهبود صفحه‌نمایش تبلت مینی خود بیشتر بکوشد، حتی اگر هزینه‌های تولید بر جیب خریداران سنگینی کند!

قیمت

هنوز شایعات چندانی درباره قیمت نهایی تبلت آیپد مینی منتشر نشده است. قیمت آیپاد تاچ جدید از 300 دلار شروع می‌شود، پس اگر اپل بخواهد تبلت‌ مینی خود را به قیمت آیپاد یا کمتر از آن به فروش برساند کمی‌ غیرمنطقی به نظر می‌رسد. قیمت تبلت‌های آیپد از 500 دلار شروع می‌شوند و آیپد 2 نیز همچنان با قیمت 400 دلار به فروش می‌رسد. پس تبلت مینی باید قیمتی بین آن‌ها داشته باشد و احتمالاً با قیمت بیش از تبلت کیندل‌فایر و Nexus 7 دویست دلاری به فروش خواهد رسید.

شبکه

شایعاتی نیز درباره امکانات شبکه این تبلت وجود دارد، به‌خصوص آنکه این گجت از شبکه 3G پشتیبانی کرده و راهکار ارتباطی جالب توجه دیگری در آن وجود نخواهد داشت. مهم‌ترین قابلیتی که تاکنون مشاهده کرده‌ایم یک کاور پلاستیکی است که روی برخی اجزای فاش شده آنتن 3G وجود خواهد داشت. مایلیم به این نکته اشاره کنیم که تبلت کیندل‌فایر HD و Nexus 7 نیز تنها دارای قابلیت WiFi هستند.

نام

درحالی‌که عنوان «آیپد مینی» عبارتی است که ما روی این محصول نهاده‌ایم و مبنای خاصی از سوی اپل نداشته است، آن‌ها می‌توانند هر نامی‌که مد نظرشان است را روی این دستگاه بگذارند.

تاریخ عرضه عمومی

در حال حاضر شایعاتی که به گوش می‌رسد، حاکی از آن است که این تبلت در تاریخ دهم اکتبر عرضه خواهد شد. شاید هم 17 اکتبر. در کل به نظر می‌رسد که جمعه‌های مهمی در ماه اکتبر خواهیم داشت. 26 اکتبر قرار است ویندوز 8 عرضه عمومی‌شود و هفته بعد از آن نیز 2 نوامبر است، یک هفته پس از آن نیز ویندوز فون ۸ منتشر خواهد شد.

شما همواره می‌توانید کلیه مقالات مرتبط با iPad Mini را در این آدرس مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات