ارزش سهام HP به پایین‌ترین سطح در ۹ سال اخیر رسید

پنج‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۸
مطالعه 1 دقیقه
ارزش سهام شرکت Hewlett-Packard به شدت سقوط کرده و به پایین‌ترین سطح خود در ۹ سال اخیر رسیده است. کاهش ارزش سهام اچ‌پی بلافاصله پس از گزارش وضعیت این شرکت به سرمایه‌گذاران، اتفاق افتاد، گزارشی که در آن اچ‌پی اعلام کرده بود، روند بازگشت شرکت به حالت سوددهی بیشتر از آنچه پیش‌تر برنامه‌ریزی‌ شده بود، طول خواهد کشید.
تبلیغات

در طول گردهمایی روز چهارشنبه HP، مدیرعامل این شرکت به سرمایه‌گذاران گفت: سال مالی ۲۰۱۳، سال تعمیر و از نو ساختن شرکت است. اما اچ‌پی تا سال ۲۰۱۴ نمی‌تواند کاملا بهبود یافته و رشد خود را آغاز کند. مدیرعامل اچ‌پی دلیل تاخیر در اجرای روند بازگردادندن شرکت به وضعیت سوددهی را تاخیر در تغییر مدیریت و برخی سختی‌های مدیریتی ایجاد شده، اعلام کرد.

وایت‌من، مدیرعامل اچ‌پی همچنین به سهام‌داران گفت درآمد هر یک سهم در سال مالی ۲۰۱۳ بین ۳.۴۰ تا ۳.۶۰ دلار خواهد بود. این رقم بسیار پایین‌تر از پیش‌بینی ۴.۱۸ دلاری وال‌استریت‌ژورنال است.

بالافاصله پس از این اطلاع‌رسانی، ارزش هر سهم اچ‌پی به پایین‌ترین سطح خود در ۹ سال اخیر، یعنی ۱۵.۶۷ دلار، رسید. در واقع پس از سخنرانی مدیرعامل اچ‌پی ارزش سهام این شرکت ۸ درصد کاهش یافت. ارزش سهام این شرکت در مقایسه با سال گذشته نزدیک به ۳۵ درصد کاهش داشته و به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۳ تا به امروز رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات