جستجوی صوتی گوگل برای iOS ارائه شد: سرعت بالای پاسخگویی، این ابزار را به رقیبی جدی برای سیری تبدیل می‌کند

چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
اپلیکیشن Google Search برای iOS به‌تازگی به‌روز شده و در نسخه جدید تغییراتی اساسی اعمال شده است. علاوه بر این که قابلیت تشخیص صدای آن بهبود یافته و ظاهر رابط کاربری آن بسیار مرتب‌تر از قبل شده، سرعت پاسخدهی جستجوی صوتی نیز افزایش چشمگیری داشته و تقریبا بلادرنگ پاسخ پرسش‌های شما را در اختیارتان قرار می‌دهد.
تبلیغات

اپ جستجوی گوگل منابع اینترنتی فراوان گوگل را روی دستگاه iOS شما می‌آورد. تغییراتی که اخیرا در طراحی رابط کاربری این اپ اعمال شده به همراه پاسخدهی سریع، این اپ را به ابزاری کاربردی و مهم تبدیل کرده است.

این اپ ظاهر شسته رفته و تمیزی دارد و لوگوی آشنای گوگل در زمینه‌ای سفیدرنگ ظاهر کلی آن را شکل می‌دهد. در قسمت پایین شما به سه دکمه برای استفاده از اپ‌های گوگل دسترسی دارید.

جستجو، قوی‌ترین بخش این اپ است. وقتی کلمه‌ای را در فیلد جستجو وارد می‌کنید، نتیجه‌ای که منتظرش هستید را نمایش می‌دهد. نتیجه‌ها حالا به موقعیت شما نیز بستگی دارند. اگر از میان نتایج لینکی را لمس کنید، وب‌سایت در یک برگه جدید ظاهر می‌گردد. اگر سایتی که باز کرده‌اید نتیجه مطلوبتان را ندارد می‌توانید به راحتی با کشیدن انگشت به سمت راست به صفحه نتایج جستجو باز گردید. در انتهای بخش نمایش نتایج جستجو، دکمه‌هایی برای جستجوی تصاویر، مکان‌ها، اخبار، خرید، ویدئوها، بلاگ‌ها، مباحثات و کتاب‌ها وجود دارد. استفاده از این دکمه‌ها به سادگی صورت می‌گیرد و سرعت پاسخدهی آنها نیز بسیار بالا است.

به ظاهر به نظر می‌رسد که ویژگی‌های اپ جستجوی صوتی جدید چندان چیزی فراتر از سیری ندارند، اما در آزمایشات ما این ابزار بسیار سریع‌تر از سیری عمل می‌کرد. وقتی از Google Search سوالی را می‌پرسید، قابلیت تشخیص صدای آن، در کسری از ثانیه گفته‌های شما را تشخیص می‌دهد. کافی است از این ابزار بپرسید که مثلا محلی مناسب برای خوردن پیتزا را به شما معرفی کند. پاسخ شما تقریبا بلادرنگ و بسیار سریع نمایش داده می‌شود. اگر بخواهیم صادقانه به موضوع بنگریم، صفحه نتایج جستجوی سیری رابط کاربری تمیزتر و مرتب‌تری دارد، اما سرعت آن به هیچ عنوان با جستجوی صوتی گوگل قابل مقایسه نیست.

google-search-for-ios-2

وقتی از آن پرسیدم «مایکل جردن چه کسی است؟»، جستجوی صوتی توضیحاتی کوتاه درباره این که او ستاره NBA بوده، چطور به این جایگاه رسیده و برخی جزئیات دیگر را برایم خواند. سیری در پاسخ به این سوال اطلاعات مناسبی را ارائه کرد ولی هیچ‌کدام از آنها را برایم نخواند. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که Google Search نمی‌تواند جایگزین کاملی برای سیری باشد، چرا که به وسیله سیری می‌توانید برخی اپلیکیشن‌ها را اجرا کنید، تماس تلفنی برقرار کنید و چند عمل کاربردی دیگر را نیز انجام دهید. مزیت دیگر سیری آن است که با سیستم عامل iOS یکپارچه شده است.

google-search-for-ios-3

در بخش جستجوی تصاویر Google Search، تصاویر در کنار یکدیگر نمایش داده می‌شوند تا بتوانید آنها را در اندازه تمام صحه مرور کنید. کل بخش‌های این برنامه بسیار روان و سریع کار می‌کنند و به نظر می‌رسد نتایج نسبت به گذشته با سرعت بسیار بیشتری نمایش داده می‌شوند.

در کنار تمام این ویژگی‌های مربوط به جستجو می‌توانید به اپ‌های گوگل نیز دسترسی داشته باشید. می‌توانید اسناد خود را ویرایش کنید، تقویم‌هایتان را به‌روز کنید و از طیف وسیعی از سرویس‌های گوگل بهره‌مند گردید.

داشتن قدرت جستجوی گوگل و اپ‌ها و سرویس‌های این کمپانی در یک اپلیکیشن که سرعت پاسخدهی بالایی نیز دارد، می‌تواند برای آیفون شما بسیار مفید و کاربردی باشد.

در مجموع می‌توان این اپلیکیشن را به صورت زیر جمع‌بندی کرد.

مزیت: قابلیت جستجوی صوتی گوگل، امکان استفاده از موتور جستجوی قدرتمند این کمپانی و دسترسی به اپ‌های گوگل را فراهم می‌کند. همچنین برخی از بهترین ویژگی‌های جستجوی صوتی را در خود دارد.

عیب: تعامل با اپلیکیشن‌های گوگل اندکی دشوار است و عملکرد آنها بی‌نقص نیست.

نتیجه‌گیری: این اپلیکیشن را حتما باید دانلود کنید. دسترسی به اپ‌های گوگل، محبوب‌ترین موتور جستجو و البته سرعت پاسخدهی بسیار بالا این ابزار را به رقیبی جدی برای سیری اپل تبدیل می‌کند.

اگر شما تجربه کار با این ابزار جدید روی دستگاه‌های iOS را داشته‌اید، در بخش نظرات تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات