اندروید به iOS رسید: ۷۰۰ هزار اپلیکیشن در گوگل پلی

سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۱
مطالعه 1 دقیقه
اپل در سال ۲۰۰۸ اپ‌استور خود را بصورت رسمی راه‌اندازی کرد و کمی بعد نیز اندروید مارکت که بعد‌ها به گوگل پلی تغییر نام یافت، راه‌اندازی شد. طی این چهار سال، اپل همواره تعداد بیشتر اپلیکیشن‌های تحت سیستم‌عامل iOS را به رخ اندروید و گوگل می‌کشید و همواره از آن به عنوان یک برتری برجسته یاد می‌کرد. حال اندروید بالاخره توانست از نظر تنوع و تعداد اپلیکیشن‌ها به iOS برسد و نرم‌افزارهای اندرویدی از مرز ۷۰۰ هزار عنوان گذر کردند.
تبلیغات

هرچند تعداد اپلیکیشن‌ها تنها معیار برتری یک سیستم‌عامل نسبت به دیگری نیست و هنوز برخی از نرم‌افزارها، نسخه جدید خود را ابتدا برای iOS و سپس برای اندروید منتشر می‌کنند. اما وقتی نوبت به نرم‌افزارهای محبوب و پر استفاده می‌رسد، نسخه مربوط به پلت‌فرم‌های مختلف، همزمان ارائه می‌شوند.

حالا که اندروید از نظر تعداد عناوین نرم‌افزاری به iOS رسیده است، دغدغه مهم و اساسی گوگل تمرکز برروی نرم‌افزارهای اختصاصی تبلت و ایجاد درآمدزایی بیشتر برای توسعه دهندگان نرم‌افزارهای مبتنی بر اندروید خواهد بود. به هر حال احتمالا دیگر در کنفرانس‌های اپل، عبارت بیشترین تعداد نرم‌افزار را نخواهیم شنید.

اگر شما هم طرفدار اندروید هستید می‌توانید، این لحظه را  جشن بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات