نوکیا ساختمان اصلی خود در فنلاند را به فروش می‌رساند

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های مالی اخیر نوکیا به وضوح وضعیت بد مالی این شرکت را نشان می‌دهد، نوکیا نیز تمام تلاش خود را برای عبور از بحران و جذب مردم به تلفن‌های ویندوز فون خود به کار گرفته است. حاصل تلاش این شرکت نیز در دو تلفن لومیا ۹۲۰ و ۸۲۰ که به‌زودی وارد بازار خواهند شد، خلاصه شده است. نوکیا در راستای کاهش هزینه‌ها و به سود رسانی شرکت، تعداد زیادی از کارمندان خود را اخراج کرد، خطوط تولید و اسمبل محصولات خود را تغییر داد و حالا در تازه‌ترین اقدام خود، قصد دارد، دفتر مرکزیش در اسپو فنلاند را با قیمت ۲۵۰ میلیون دلار به فروش برساند.
تبلیغات

نماینده نوکیا اعلام کرده اقدام برای فروش دفتر مرکزی شرکت به معنای جابجایی نوکیا به مکان تازه نیست، آن‌ها قصد دارند با فروش دفتر مرکزی نقدینگی خود را افزایش دهند ولی ساختمان را ترک نمی‌کنند و در واقع آن را از صاحب جدیدش اجاره خواهند کرد.

نوکیا در سه‌ماهه دوم سال جاری ۸۲۶ میلیون یورو معادل ۱ میلیارد دلار ضرر داده است. با فروش ساختمان مرکزی شرکت حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد به نوکیا تزریق می‌شود تا شاید بخشی از ضررهای این شرکت جبران گردد.

آژانس‌های رتبه‌بندی شرکت‌ها، رتبه نوکیا را به‌شدت کاهش داده‌اند و همین عامل باعث شده تا سرمایه‌گذاران از این شرکت حمایت نکرده و پول در آن تزریق نکنند.

تمام امید نوکیا به استقبال مردم از ویندوز فون و دو تلفن جدید این شرکت یعنی لومیا ۹۲۰ و لومیا ۸۲۰ است. اگر این دو تلفن با استقبال کاربران مواجه نشوند، ممکن است نوکیا بصورت کامل از دنیای فناوری محو شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات