ژاپنی‌ها ربات پوشیدنی پنوماتیکی تولید کردند که زور دستان انسان را چند برابر می‌کند

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
شما با یک لباس رباتیک چه کارهایی می‌توانید انجام دهید؟ مطمئنا این کارها به برداشتن کیسه‌های برنج ختم نمی‌شود. اما در غرفه دانشگاه توکیو در نمایشگاه CEATEC دقیقا همین کار را انجام می‌دهند. این لباس می‌تواند کاربردهای فراوانی داشته باشد و از صدمات جسمی‌ بسیاری از کارگران زحمت‌کش بکاهد، در عین حال عملکرد آنها را چند برابر نماید. این نوع تکنولوژی‌ها ما را به دنیای بازی‌های ویدیویی و رویاهای کودکی‌مان هدایت می‌کند و بیشتر پیشرفت فن‌آوری را به رخ بینندگان می‌کشد. با زومیت همراه باشید تا با جزییات این لباس آشنا شوید.
تبلیغات

سیستم پنوماتیکی به سیستمی‌گفته می‌شود که با استفاده از فشار گاز (می‌تواند هوا باشد و یا هر گاز دیگری) حرکت مکانیکی ایجاد نماید.

این لباس اولین بار در سال ۲۰۰۹ در معرض دید عموم قرار گرفت. جادویی که پشت این لباس ۹ کیلوگرمی‌ نهفته است در واقع دو ماهیچه پنوماتیکی مصنوعی (با نام ماهیچه‌های مصنوعی McKibben) است. این دو ماهیچه توسط کارخانه تجهیزات صنعتی Kanda Tushin تولید شده است.

این لباس به کمک فشار هوا و قطعات الکترونیکی و تیوب‌هایی که در پشت فرد قرار داده شده‌اند، مانع وارد شدن فشار به کمر و کتف فرد می‌شوند تا در هنگام حمل بار، فشاری به قسمت‌های مختلف بدن شخص وارد نشود.

در این حالت فرد می‌تواند وزن بیشتری (در این مورد خاص ۵۰ کیلوگرم) را در دستان خود نگه دارد، بدون اینکه صدمه‌ای به کمر و دیگر مفاصل بدنش وارد شود.

نظر شما درباره این ربات چیست؟ آیا به نظرتان این دستگاه می‌تواند کاربردی باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات