نقشه اپل ۸۰ درصد دیتای کمتری نسبت به نقشه گوگل مصرف می‌کند

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
در چند روز اخیر بحث نقشه اپل جزو داغ‌ترین اخبار در حوزه‌ تکنولوژی بوده است. دلیل آن را می‌توان ادعای اپل برای ارایه یک سرویس متفاوت و بهتر نسبت به رقبا دانست. هر چند مشخص شد که این سرویس فعلا بهتر عمل نمی‌کند، اما نکته جالبی که توجه همگان را به خود جلب کرده این است که نقشه اپل در زمینه مصرف اطلاعات در سیستم‌عامل iOS بسیار بهینه‌تر عمل می‌کند و استفاده از آن برای شما هزینه کمتری خواهد داشت. اگر هزینه اینترنت موبایل‌ برای شما مهم است با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تیم کوک مدیر عامل اپل چندی پیش بابت اینکه اپلیکیشن این شرکت آن طور که شایسته است پاسخگوی کاربران نبوده است، عذرخواهی کرد، اما به نظر می‌رسد که اپل در تمام زمینه‌ها ضعیف‌تر از رقبا عمل نمی‌کند. سیستم گرافیک برداری (Vector Graphic-Based) اپلیکیشن نقشه این شرکت به‌طور میانگین نزدیک به ۵ برابر بهینه‌تر از سیستم گرافیک پیکسلی (raster graphics-based) نقشه گوگل، اطلاعات (Data) مصرف می‌کند. با استفاده از اپلیکیشن اپل شما در هنگام تنظیم دید نسبت به نقشه نیازی به دانلود دوباره اطلاعات ندارید و نتیجه این موضوع مصرف کمتر اطلاعات است.

طبق تحقیقی که انجام شده نقشه گوگل در هر قدم تغییر در نقشه، نزدیک به ۱.۳ مگابایت اطلاعات دانلود می‌کند، در صورتی که نقشه اپل در همین قدم تنها ۲۷۱ کیلوبایت از شبکه اینترنتی مخابراتی دانلود کرده است. این به معنای مصرف ۸۰ درصد دیتای کمتر است. در مواردی همچون بزرگنمایی در نقشه، اپلیکیشن اپل ۷ برابر بهتر عمل کرده است.

باید به این موضوع توجه داشت که این مقایسه بین نسخه iOS نقشه گوگل و اپلیکیشن اپل انجام شده است. در نسخه‌ اندروید، اپلیکیشن گوگل از سیستم برداری استفاده می‌کند، ولی گوگل هیچگاه سیستم برداری خود را به iOS منتقل ننمود. شاید یکی از دلایل این که اپل نقشه خود را تولید کرد، همین بی توجهی گوگل به کاربران iOS بوده است.

نکته بعدی این است که با نقشه نوکیا شما کلا نیازی به مصرف دیتا در شبکه ندارید و به صورت آفلاین هم می‌توانید از بسیاری از قابلیت‌های نقشه استفاده کنید.

نظر شما در مورد این موضوع چیست؟ آیا به اپل حق می‌دهید که اپلیکیشن گوگل را رها کند و اپلیکیشن خود را تولید کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات