فوجیتسو تبلت Arrow Tab را با سیستم‌عامل ویندوز ۸ معرفی کرد [بروزرسانی: مشخصات فنی]

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
در میان موج بی پایان تبلت‌، تپ‌تاپ و لپ‌تاپ‌های معرفی شده در نمایشگاه IFA جای مصولات بسیاری از شرکت‌ها خالی بود. حال پس از گذشت چندین هفته ، نمایشگاه CEATEC در ژاپن برگزار شده است و شرکت‌های ژاپنی به ارایه محصولات خود پرداخته‌اند. فوجیتسو هم این فرصت را غنیمت شمرده و تبلت 10.1 اینچی ویندوز 8 خود را معرفی کرده است.
تبلیغات

این تبلت دارای صفحه‌نمایش 10.1 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل است و 600 گرم وزن دارد. این تبلت همچنین مجهز به دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت، یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی در جلو و 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است.

از امکانات جالب آن می‌توان به دستورها حرکتی بدون نیاز به تماس با تبلت اشاره کرد که با استفاده از دوربین جلویی تشخیص داده می‌شود، این قابلیت در کنار زد آب بودن این تبلت می‌تواند امکان استفاده از آن را حتی در هنگام حمام کردن، میسر کند.

این تبلت دارای پورت میکرو USB و اسلات کارت حافظه MicroSD است. پشت بدنه آن فلزی است و گوشه‌های نسبتاً تیزی دارد. زمان انتشار تبلت ویندوز ۸ فوجیتسو همانند دیگر تبلت‌های نسل اول ویندوز 8 در مهر یا آبان امسال خواهد بود و ابتدا در بازار ژاپن عرضه خواهد شد.

هنوز دقیقاً مشخص نیست که پردازنده این تبلت از چه نوع است اما احتمال می‌رود این تبلت نیز مجهز به پردازنده نسل جدید اتم اینتل - Clover Trail باشد.

بروز رسانی:

همان‌طورکه حدس زده بودیم، تبلت ویندوز ۸ فوجیتسو نیز مجهز به پردازنده ۳۲ نانومتری Clover Trail اینتل است. این تبلت ۸.۵ میلی‌متر ضخامت و ۶۸۰ گرم وزن دارد. از نظر پورت‌های ورودی و خروجی، تبلت فوجیتسو مجهز به پورت microUSB، اسلات حافظه microSD و یک کانکتور ۱۰ پین در قسمت پایین تبلت است. علاوه بر این‌ها یک دوربین در جلو و یکی در پشت تبلت وجود دارد. برخلاف تبلت‌های مجهز به پردازنده ARM، تبلت فوجیتسو مجهز به پردازنده x86 اتم اینتل است که مصرف پایین و طول عمر باتری بالا داشته و قادر به اجرای کلیه نرم‌افزارهای ویندوزی است. فوجیتسو هنوز اطلاعات بیشتری در رابطه با این تبلت اعلام نکرده و تنها می‌دانیم که Arrow Tab در ۱۹ اکتبر یعنی پیش از تاریخ انتشار رسمی ویندوز ۸ وارد بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات