امروز گوگل صفحه اصلی خود را به یاد هنرمند بزرگ، باب راس سفارشی کرد

سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
امروز سالروز تولد مردی است که در تمام برنامه‌هایش از جمله "هر روز، روز خوبی برای زندگی کردن است!" استفاده کرد و شاید به دلیل همین انرژی مثبت در کنار هنر خارق‌العاده‌اش در آموزش نقاشی بسیاری را شیفته خود ساخت. یکی از شخصیت‌هایی که شاید بسیاری از ما آن را بخاطر برنامه زیبایش تحت عنوان "لذت نقاشی" بشناسیم "باب راس" است ، فردی که به بسیاری از ما طعم شیرین لذت از نقاشی را با برنامه های زیبایش چشاند. برنامه‌های وی از سال 1380 در شبکه 4 سیما شروع به پخش گردید و مخاطبان ایرانی بسیاری را به خود جلب کرد.
تبلیغات

باب راس نقاش معروف آمریکایی در سال 1943 در یکی از شهرهای فلوریدای آمریکا چشم به جهان گشود، در مقطع دبیرستان مدرسه را رها کرد و به نیروی هوایی آمریکا پیوست در دوران خدمت به نقاشی علاقه‌مند گردید و بعد از پایان دوره خدمت شروع به آموختن نقاشی کرد. او در همین زمان روش‌های گوناگون نقاشی را یاد گرفت ولی روش‌های سنتی به دلیل زمان بر بودن یادگیری آنها، نمی‌توانستند نیاز وی را برآورده سازند تا این که وی روش "تر روی تر" را برای کار خود انتخاب کرد و تحولی در نقاشی ایجاد کرد. روش وی در کشیدن نقاشی بسیار سریع و ساده بود و این دقیقا همان چیزی بود که او اعتقاد داشت: "سادگی". او سادگی را مهمترین اصل در تمام زوایای زندگی می‌دانست.

باب راس برنامه تلویزیونی خود را تحت عنوان "لذت نقاشی با باب راس" از سال 1983 آغاز کرد که میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا مجذوب خود کرد، او در برنامه‌هایش قصد داشت سبک ساده خود را به همه آموزش دهد و نشان دهد که همه می‌توانند به سادگی نقاشی کنند و از آن لذت ببرند. برنامه وی تقریبا بمدت 12 سال ادامه داشت تا زمانی که مرگ دستان هنرمند وی را از بوم نقاشی به همان سادگی که نقاشی می‌کرد، جدا کرد.

باب راس در چهارم جولای ۱۹۹۵، (۱۳ تیرماه ۱۳۷۴) در سن ۵۳ سالگی بر اثر ابتلا به سرطان دار فانی را وداع گفت ولی با هنرش همیشه در یاد ها زنده خواهد ماند.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید برروی لوگوی اختصاصی گوگل برای باب راس کلیک کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات