با قابلیت‌های تازه ویندوز فون ۸ آشنا شوید: اتاق‌ها گفتگو، آپلود آنی عکس، سرویس مخصوص کودکان و صفحه قفل زنده

دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت پیش از این بسیاری از قابلیت‌های ویندوز فون ۸ را معرفی کرده بود، اما با این حال در کنفرانس امروز از چند قابلیت تازه پرده برداری کرد. در این کنفرانس از اتاق‌های خصوصی برای اشتراک گذاری محتوا و گفتگوی خصوصی به همراه یک سرویس به نام Kid's Corner برای دسترسی آسان کودکان و نسخه جدید نرم‌افزارهای فیس‌بوک، اسکایپ و توییتر و همچنین صفحه قفل زنده پرده‌برداری کرد. جزئیات بیشتر را در ادامه مطلب بخوانید.
تبلیغات

امروز مایکروسافت در کنفرانس ویندوز فون ۸ خود از چند قابلیت تازه پرده برداری کرد که یکی از جالب‌ترین آنها Rooms نام داشت. اتاق‌ها، فضایی هستند که کاربر می‌تواند با دوستان یا اقوام خود در یک فضای خصوصی گفتگو نموده یا اطلاعات خود را با آنها به اشتراک بگذارد. اتاق‌ها شبیه گروه‌ها در بلک‌بری عمل می‌کنند.

اتاق‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا با دوستان، اقوام، همکاران خود موارد مختلف از جمله تقویم، چت گروهی، نوشته، عکس، ویدیو و هر محتوای دیگری را به اشتراک گذاشته و بصورت گروهی در مورد آنها گفتگو کنید. البته اگر افراد دیگر گروه، تلفن ویندوز فون ۸ نداشته باشند می‌تواند از طریق پلت‌فرم‌های دیگر برخی از محتوا را مشاهده کنند.

سرویس Kid's Corner فضای خاصی را برای کودکان فراهم می‌کند که آنها به راحتی بتوانند به بازی‌ها و نرم‌افزارهای محبوب خود برروی تلفن والدین دسترسی پیدا کنند. کودکان می‌تواند به این محیط حتی زمانی که تلفن قفل است، دسترسی داشته باشند. یعنی قسمت‌هایی که والدین برای کودکان تعریف کرده‌اند از همه جا در دسترس آنهاست و نیازی نیست که تلفن خود را برای فرزندانشان قفل کنند. والدین می‌توانند لیست نرم‌افزار و بازی‌های موجود در Kid's Corner را خودشان تعیین کنند.

مایکروسافت امروز از یک سرویس آپلود آنی عکس در نرم‌افزار دوربین ویندوز فون ۸ نیز پرده برداری کرد. عکس‌های گرفته شده در تلفن ویندوز فون ۸ به سرعت به فضای ابری SkyDrive آپلود می‌شوند و کاربر به راحتی می‌تواند عکس‌های خود را با دیگران یا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد. مایکروسافت قبل از آپلود تصاویر، بصورت خودکار رزولوشن عکس‌ها را کاهش داده تا پهنای باند کاربر هدر نرود. اگر کاربر بخواهد از عکس‌های بارزولوشن بالای خود بک‌آپ بگیرید باید نرم‌افزار Zune Desktop را برروی کامپیوتر نصب کند.

قابلیت دیگر ویندوز فون ۸ که دیروز نیز شایعه آن منتشر شد، اجرای زنده نرم‌افزارها در صفحه قفل گوشی است. به این ترتیب کاربر می‌تواند تیتر اخبار، تصاویر مورد علاقه یا گزارش‌های مختلف را بصورت زنده برروی صفحه قفل گوشی خود مشاهده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات