رمز عبور تصویری ویندوز ۸: امن یا گیج کننده؟!

دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در ویندوز ۸ قابلیت استفاده از رمز عبور به صورت ژست‌های انگشتی روی تصاویر را اضافه کرده است. اما این متد جدید، برای کاربران عادی جذاب خواهد بود یا گیج‌کننده؟! در ادامه با زومیت همراه باشید و نظر خود را با ما در میان بگذارید.
تبلیغات

مایکروسافت به تازگی آگهی تلویزیونی جدیدی را در شبکه‌های مختلف پخش می‌کند که در آن افراد صفحه لپ‌تاپ خود را لمس کرده و دایره‌ها و خطوط عجیب و غریبی را روی تصاویر خانوادگی خود می‌کشند.

آنها چرا این کار را می‌کردند؟ آیا این علائم نوعی کد بودند؟ آیا مایکروسافت داشت زیبایی‌شناسی هنری خود را به ما نشان می‌داد؟! آیا آن گربه توسط یک تک‌تیر‌انداز نشانه‌گیری شده بود؟!

اما نه! این آگهی مربوط به پسوورد تصویری مایکروسافت است!

لینک ویدئو در یوتیوب

یکی از چیزهایی که به ذهنم خطور کرد آن بود که شاید فردی تصور کند که با کشیدن انگشت روی تصاویر، می‌توان بخشی از تصویر را به بخشی دیگر منتقل کرد!

بله! در تصاویر، دور گوش‌هایمان دایره می‌کشیم! از این سو به آن سو خط می‌کشیم! و بدین ترتیب هیچ کس نمی‌تواند رمز ما را هک کند.

واقعیت آن است که ممکن است برای بسیاری به خاطر سپردن ژست‌های تصویری از رمز عبورهایی که ترکیبی از تاریخ تولد دوستتان و قد خودتان و شماره همراه پدرتان است، بسیار دشوارتر و گیج‌کننده‌تر باشد.

بیایید کمی از بالا به مساله نگاه کنیم. آیا برای یک کاربر عادی، رمز عبور تصویری قابلیتی جذاب است یا گیج‌کننده؟

آیا مردم دوست دارند از این روش کاملا جدید و انقلابی برای ورود به سیستم استفاده کنند و یا ترجیح می‌دهند به هر شکلی از همان رمزینه‌های قدیمی خود استفاده نمایند؟

کاربران عادی دوست دارند تا تکنولوژی به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیارشان قرار گیرد. دوست دارند همه چیز واضح و سرراست باشد. دوست ندارند مجبور باشند برای انجام هر کار ساده‌ای آموزش ببینند.

این آگهی ویدئویی، درباره متد جدید مایکروسافت برای ورود به سیستم، توضیح خاصی نمی‌دهد و فقط از شما می‌خواهد تا از رمز عبورهای تصویری استفاده کنید، کاری که شما مجبور به انجام آن نیستید و می‌توانید رمزی که هم‌اکنون روی ویندوز ۷ دارید را روی ویندوز ۸ نیز وارد کرده و استفاده نمایید.

برای ما خوره‌های تکنولوژی بی‌شک این یک قابلیت جذاب و امن است، اما آیا همه کاربران این روش را دوست خواهند داشت؟ این سوالی است که شما باید در بخش نظرات به آن پاسخ دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات