بزرگترین قایق تفریحی خصوصی دنیا به یک سپر لیزری ضد عکسبرداری مجهز است

دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
رومان آبرامویچ میلیاردر روسی را تقریبا همه ما می‌شناسیم. این عزیز اقدام به خریداری قایق تفریحی یا بهتر بگوییم کشتی تفریحی (یا شاید هم شهرک تفریحی روی آب) به قیمت ناقابل بیش از 1 میلیارد دلار نموده‌ است (ماشین حساب‌های متصل به اینترنت خود را در بیاورید) که مجهز به یک سپر ضد عکسبرداری لیزری است. با زومیت همراه باشید تا با چند و چون این سیستم آشنا شوید.
تبلیغات

نام این کشتی تفریحی Eclipse (یا گرفتگی خورشید یا ماه) است و بزرگترین در نوع خود می‌باشد. این کشتی مجهز به سیستمی است که به طور خودکار دوربین‌های اطراف را از طریق لیزر تشخیص داده و از عکس برداری آنها جلوگیری می‌کند. این سیستم در سال 2009 روی این کشتی نصب شده است و از آن زمان به خدمت رسانی مشغول است. سیستم ضدعکاسی، اطراف کشتی را با استفاده از لیزر اسکن می‌کند و سنسورهای CCD را تشخیص می‌دهد. (در منبع به این که CMOS هم تشخیص داده می‌شود، اشاره‌ای نشده است، اما احتمالا سیستم اسکن وابسته به نوع سنسور نیست.)

زمانی که این سیستم دوربینی را تشخیص دهد که رو به کشتی نشانه‌گیری شده، یک بارقه از نور بسیار شدید را به طور مستقیم به سمت سنسور دوربین روانه می‌کند و عکس این دوربین را به طور کل از میان می‌برد. در این حالت تصویر سفید و بدون هیچ جزییاتی خواهد بود.

به گفته خبرگزاری Times، که این داستان را منتشر نموده است، امکان غیر فعال کردن این سپر برای مهمانان خاص وجود دارد، تا آنها بتوانند از کشتی عکاسی کنند.

yacht2

بعد از اینکه این خبر منتشر شد، بسیاری از عکاسان این سوال را از وکلای مختلف پرسیدند که آیا این دستگاه قانونی است یا خیر. با اینکه به جواب مشخصی نرسیدند، سوال اصلی این بود که حریم شخصی تا چه حد باید محافظت شود و اینکه آیا این سیستم به دوربین افراد یا حتی خود افراد آسیبی وارد می‌کند یا خیر.

در این میان یک مورد مشخص وجود دارد و آن، این است که Eclipse را هیچ دوربین کنترل ترافیک یا سرعت سنجی به دام نخواهد انداخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات