معرفی آیپد مینی به آمازون کمک کرد تا رکورد فروش کیندل فایر HD شکسته شود

دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
اپل با معرفی آیپدمینی شور و شوق تازه‌ای میان طرفداران دو آتیشه خود به راه انداخت، اما به نظر می‌رسد که بسیاری از کاربران دیگر که منتظر ورود این محصول و مقایسه آن با رقبایش بودند، حالا با خیال راحت انتخاب اندرویدی خود را بر می‌گزینند. اپل تصور می‌کند که قیمت‌گذاری ۳۲۹ دلاری آیپد مینی بسیار جذاب است و باید به آن افتخار کرد، اما در حقیقت این قیمت اصلا رقابتی نیست و به لطف همین قیمت‌گذاری فروش Kindle Fire HD آمازون رکورد تازه‌ای را ثبت کرده است.
تبلیغات

اگر بخواهیم آیپد مینی را از نظر سخت‌افزاری با کیندل فایر HD آمازون مقایسه کنیم، آیپد مینی از هر جنبه مغلوب می‌شود. تقریباً همه می‌دانستند که اپل وارد رقابت در بازار تبلت‌های ۱۹۹ دلاری نمی‌شود، اما اختلاف ۱۳۰ دلاری بین کیندل فایر HD و آیپد مینی از یک طرف و سخت افزار قوی‌تر تبلت آمازون نسبت به آیپد‌مینی باعث شده تا بسیاری از کاربران، کیندل فایر را ترجیح دهند.

آیپد مینی دارای نمایشگر ۷.۹ اینچی است، یعنی کمتر از یک اینچ بزرگتر از نمایشگر ۷ اینچی نکسوس ۷ و کیندل فایر. اما آیا واقعا این موضوع آنقدر که مدیرعامل اپل روی آن پافشاری کرد، اهمیت دارد؟

رزولوشن و تراکم پیکسل‌ها در نمایشگر ۷ اینچی Kindle Fire HD بالاتر از نمایشگر آیپد مینی است و همین عامل باعث می‌شود تا کیفیت تصویر در کیندل فایر بهتر از آیپد مینی باشد. از طرفی به دلیل رزولوشن بالاتر فضای کاری بیشتری نیز دراختیار سیستم‌عامل قرار می‌گیرد.

آمازون همچنین در تبلیغ خود، متذکر شده است که تعداد پیکسل‌های کیندل فایر HD حدود ۳۰ درصد بیشتر از iPad Mini است. تراکم پیکسل کیندل فایر ۲۱۶ پیکسل در اینچ و تراکم پیکسل آیپد مینی ۱۶۳ پیکسل در اینچ است.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که آمازون در روز چهارشنبه توانسته رکورد بیشترین روز فروش کیندل فایر را رقم بزند، یعنی درست پس از معرفی آیپد مینی فروش کیندل فایر افزایش چشم گیری داشته است.

نظر شما در این باره چیست آیا آیپد مینی با شکست رو‌به‌رو خواهد شد یا مانند دیگر آیپدها رکورد تازه‌ای را ثبت خواهد کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات