۱۲ اپلیکیشن برتر فروشگاه ویندوز ۸

دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۹
مطالعه 8 دقیقه
با‌عرضه رسمی ویندوز ۸، کاربران فرصت یافتند تا سیستم‌عامل خود را به آخرین نسخه این سیستم‌عامل ارتقا دهند. حالا احتـمالاً کاربران در فروشــگاه ویــندوز به دنبــال اپلیکیــشن‌های مورد علاقه خود می‌گردند. ما نیز لیست اپلیکیشن‌های پیشنهادی خود را آماده کرده‌ایم و مایلیم آن‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم. برای آشنایی با این نرم‌افزارها با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ویندوز ۸ بالاخره به صورت رسمی در دسترس عموم قرار گرفت. اگر تجربه استفاده از یک سیستم‌عامل جدید را داشته باشید، حتماً می‌دانید که یکی از اولین کارهایی که پس از نصب سیستم‌عامل انجام می‌شود، دانلود و نصب نرم‌افزارهایی است که کارها را راحت تر کرده و در مواردی هم باعث سرگرمی و شادابی می‌شوند.

در حال حاضر فروشگاه ویندوز بسیار جوان است و احتمالا تمام اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را در آن پیدا خواهید کرد (اگر بخواهیم رو راست باشیم، باید بگوییم در حال حاضر بسیار ضعیف است).

با این حال، ما مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های این فروشگاه را انتخاب‌ کرده‌ایم که می‌توانند برای کاربران آخرین سیستم‌عامل مایکروسافت، مفید باشند. تمام اپلیکیشن‌های این لیست رتبه‌ بالایی از کاربران کسب کرده‌اند و موضوعات گوناگونی را شامل می‌شوند. به عبارت دیگر، در نرم‌افزارهای این لیست، از اپلیکیشن‌های خبررسانی و موسیقی گرفته تا اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی و بازی و سرگرمی وجود دارد.

با اینکه اکثر اپلیکیشن‌های لیست، رایگان هستند اما نتوانستیم از بعضی اپلیکیشن‌های فوق‌العاده و غیررایگان چشم‌پوشی کنیم.

Google Search

واضح است که مایکروسافت ترجیح می‌دهد کاربران از «بینگ» برای جستجوهای اینترنتی خود استفاده کنند. با این همه کاربران زیادی هستند که تمایل دارند، دسترسی سریع و راحتی به گوگل داشته باشند. خوشبختانه، گوگل یکی از اولین اپلیکیشن‌های آماده شده برای ویندوز ۸ بوده است که تنها به اندازه یک کلیک با رابط‌کاربری ویندوز فاصله دارد. تجربه استفاده از این نرم‌افزار دقیقاً مشابه تجربه کار با وب‌سایت گوگل است با این تفاوت که نمی‌توان راحتی استفاده از اپلیکیشن را نادیده گرفت.

GoogleSearch

FlipToast

مسلماً شما می‌توانید به کمک مرورگرهای مختلف، به شبکه‌های اجتماعی محبوب خود سر بزنید اما این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد که به اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر و لینکدین،  لاگین کرده و همه بروز رسانی‌ها را یک‌جا و در یک صفحه مشاهده کنید.

به کمک این نرم‌افزار شما می‌توانید عکس‌های اینستاگرام را دیده، پروفایل فیس‌بوک و توییتر خود را آپدیت کرده و به صفحات دوستان و همکاران خود را سر بزنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که شما از طریق این اپلیکیشن نمی‌توانید به اینستاگرام عکس آپلود کنید و فقط قادر به مشاهده تصاویر هستید.

FlipToast

Hulu Plus

Hulu Plus به شما امکان می‌دهد، ویدئوهای محبوب خود را، مستقیماً از طریق منوی استارت مشاهده کنید. رابط‌کاربری نرم‌افزار، شبیه حال و هوای وب‌سایت آن است. علاوه بر این می‌توانید با تکان دادن (Swipe) ویدئوها، آن‌ها را به صورت تمام صفحه مشاهده کنید.

huluplus

Netflix

معمولاً کسانی که کاربر +Hulu نباشند، یک حساب‌کاربری در نت‌فلیکس دارند که با وجود ویندوز ۸، تجربه کاربری بی‌نظیری را رقم می‌زند. مشاهده مجموعه‌های لیست‌شده و فایل‌هایی که پیشتر اجرا شده‌اند به همراه امکان پخش ویدئوها، قسمتی از توانایی‌های اپلیکیشن نت‌فلیکس محسوب می‌شود. مانند اپلیکیشن‌های موبایل و وب‌سایت نت‌فلیکس، شما می‌توانید یک ویدئو را از همان قسمتی که قبلاً متوقف نموده‌اید، تماشا کنید.

Netflix

TuneLn Radio

گاهی اوقات هیچ چیزی مثل شنیدن برنامه‌های رادیو لذت بخش نیست. TuneLn Radio یکی بهترین اپلیکیشن‌های رادیو برای اندروید و iOS محسوب می‌شود که به راحتی بر روی ویندوز ۸ هم اجرا می‌شود. شما می‌توانید نرم‌افزار را اجرا نموده و ایستگاه‌های رادیویی (AM یا FM و یا اینترنتی) را یافته و هنگام کار، به برنامه‌های رادیویی مورد علاقه خود گوش دهید.

TuneInRadio

Wikipedia

اگر نیازمند اطلاعات بیشتری درباره چیزی از این جهان پهناور هستید، می‌توانید ویکی‌پدیا، پادشاه منابع آنلاین را در صفحه شروع (Start Screen) ویندوز ۸، به خدمت بگیرید. با اجرای این اپلیکیشن، صفحه اصلی ویکی‌پدیا با مجموعه‌ای از تصاویر و مقالات پیشنهادی به همراه قسمت تاریخ‌نگاری «در چنین روزی» نمایش داده می‌شود.

هنگام مشاهده، به جای استفاده اسکرول عمودی متداول در وب‌سایت، صفحه را از چپ به راست بکشید. به گمان ما این ویژگی در صفحات لمسی، عمل‌کردی عالی خواهد داشت. علاوه بر این کلیدی در هر مقاله وجود دارد که به کمک آن، به صفحه اصلی مقاله در وب‌سایت ویکی‌پدیا منتقل می‌شوید.

Wikipedia

WeatherBug

ساده‌ترین توضیح برای معرفی این اپلیکیشن این است: یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیش‌بینی آب‌وهوا. WeatherBug در ویندوز ۸، خلاصه گزارشی از وضعیت جوی حال حاضر را در یک کاشی (Tile) به کاربر نمایش می‌دهد. نرم‌افزار را اجرا کنید تا آخرین پیش‌بینی وضعیت آب‌و‌هوای یک یا چند منطقه دلخواه خود را ببینید.

WeatherBug

News Bento

شما همیشه می‌توانید، آخرین خبرها را به کمک مرورگرهای وب‌، دنبال کنید؛ اما تجربه کاربری استفاده از Bento، برای دنبال کردن تحلیل‌های خبری بی‌نظیر است.

خبرها از منابع خبری بسیار متنوعی گردآوری شده و در اختیار کاربر قرار می‌گیرند. این امکان برای شما فراهم است که خبرها را به صورت لیست آخرین رخدادها مرتب نموده و یا تنها خبر‌های موضوعات یا وب‌سایت‌های دلخواه را دنبال نمایید. با اجرای اپلیکیشن، خلاصه خبرها به شما نمایش داده می‌شوند، برای دیدن مشروح اخبار، کافی است روی خلاصه خبر کلیک کنید. انتخاب منابع خبری به سلیقه شما است اما در انتخابتان لطفاً زومیت را فراموش نکنید!

NewsBento

Allrecipes

یکی از بهترین امتیازهای داشتن تبلت این است که شما می‌توانید آن را با خود به همه جا ببرید. حتی اگر آن‌جا، یک آشپزخانه باشد. به کمک این اپلیکیشن، می‌توانید بدون استفاده از دستان خود راهنماهای پخت غذا را مطالعه کنید، تنها کافی‌است تبلت را به صورت ایستاده قرار دهید. یا اینکه در صفحه اپلیکیشن‌ را به چپ یا راست بکشید تا راهنمای پخت غذای دلخواه خود را بیابید.

Allrecipes

Evernote

اورنوت را همه می‌شناسند. اپلیکیشنی برای همگام‌سازی نوشته‌ها، تصاویر، لیست‌های امور روزمره و یادآوری‌های صوتی که حالا برای ویندوز ۸ هم ارائه شده است. عملکرد نرم‌افزار، دقیقاً مشابه نسخه‌های موبایلی آن است. ابزاری بسیار مفید برای انتقال نوشته‌ها و فایل‌های دیگر از دستگاهی به دستگاه دیگر است.

Evernote

Fresh paint

کدام رایانه بدون وجود نرم‌افزار Paint کامل است؟ Fresh Paint یک ابزار خوش‌ساخت و زیبا با یک پلت بصری و چندین ابزار مختلف است که مهارت شما را در نقاشی به چالش می‌کشد. علاوه بر این، Fresh Paint برای کودکان نیز مناسب است و به آن‌ها امکان می‌دهد مانند کتاب‌های نقاشی، بر روی تبلت شما نقاشی و رنگ‌آمیزی کنند.

freshpaint

Hydro Thunder Hurricane : قیمت ۹.۹۹ دلار

اغلب بازی‌های ویدئویی رایانه‌ها که ذاتاً برای پی‌سی طراحی نشده‌اند، شبیه بازی‌های اندروید و iOS هستند. اما این بازی، از XboX به ویندوز ۸ آمده و تجربه کاربری مسابقه آن باورنکردنی است. در این بازی باید به کمک صفحه‌کلید یا تبلت، قایق را کنترل کنید. علاوه بر این، انجام بازی به کمک دسته‌های ایکس‌باکس نیز ممکن است. تنها کافی‌است دسته‌ها را از طریق کابل USB به تبلت متصل کنید. این تنها اپلیکیشن غیررایگان این لیست است. اما به عقیده ما، واقعاً ارزش قرارگرفتن در این لیست را دارد. اگر می‌خواهید بازی‌های موسوم به App-Style را بر روی ویندوز ۸ تجربه این اپلیکیشن را فراموش نکنید.

huluplus

نظر شما درباره این اپلیکیشن‌ها چیست؟ کدام‌یک را برای خود مناسب‌تر می‌دانید؟ آیا نرم‌افزارهای دیگری را می‌شناسید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات