ایسام: سایتی برای ارائه خدمات تجارت آنلاین

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۶
مطالعه 4 دقیقه
ایسام، سایت ارائه خدمات خرید و فروش آنلاین است تا فروشندگان بتوانند کالای خود را به مشتری‌ها عرضه کنند.
تبلیغات

سایت ارائه خدمات خرید و فروش آنلاین ایسام از بهمن‌ماه سال ۹۰ فعالیت خود را به طور رسمی آغاز نموده است. ایسام این امکان را برای فروشندگان به وجود آورده تا بدون صرف هیچ هزینه ای، سریع و آسان فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کرده و به صورت آنلاین محصولات خود را به روش‌های مختلف و متنوع بفروش برسانند.

همچنین ایسام از روش‌هایی چون تبلیغات در روزنامه ها، مجلات، بیلبوردها، بنرهای تبلیغاتی و موتورهای جستجو، جهت افزایش بازدید از فروشگاه‌ها استفاده می‌نماید. سیستم حمایت از خریداران ایسام به این صورت عمل میکند که ایسام وجه پرداخت شده خریداران را تا زمانی که آنها سفارش خود را بصورت رضایت بخش تحویل نگرفته باشند به امانت نزد خود نگه می‌دارد و زمانی معین در اختیار آنها قرار می‌دهد تا کالا را بررسی نمایند و در صورتی که خریداران از خرید خود رضایت نداشته باشند می‌توانند با ارائه دلایل منطقی وجه پرداختی خود را پس بگیرند. در ادامه می‌توانید مصاحبه زومیت با ایسام را مطالعه کنید.

ایسام چیست؟

وب سایت ایسام در بهمن ماه سال 90 با الگویی نوین و برگرفته از برترین سایت خرید، فروش و مزایده دنیا ebay ، به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. بطور خلاصه ایسام سیستم خدمات خرید و فروش آنلاین می باشد که به وسیله آن اعضا می‌توانند به سادگی و با اطمینان خرید کرده و یا کالاهای خود را به روش های متنوع به فروش برسانند.

از شروع فعالیت شما حدودا 7 ماه می گذرد. طی این مدت روند فعالیت‌ها و رشد شاخص های مد نظرتان رضایت بخش بوده است؟

بله ، خوشبختانه طبق آمارهای موجود و مقایسه این آمارها با پیش‌بینی‌های قبل از شروع فعالیت ، از یک روند رشد خوبی برخوردار هستیم و اوضاع فعلی خیلی بهتر از پیش‌بینی های قبلی می باشد. به عنوان مثال بخشی از این آمارها عبارتند از: داشتن بیش از 22 هزار کاربر، داشتن ۴۰۰ فروشگاه فعال و داشتن تعداد قابل توجهی از کاربران آنلاین که این موضوع در طی این مدت زمان کوتاه بسیار دلگرم کننده و نوید بخش رشد فرهنگ خرید و فروش آن لاین در کشور عزیزمان می باشد.

مزیت ایسام برای فروشندگان کالا در چیست؟ چرا فروشندگان باید ایسام رو برای فروش کالا انتخاب نمایند؟

ایسام این امکان را برای فروشندگان به وجود آورده تا بدون صرف هیچ هزینه ای، سریع و آسان فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نموده و به صورت آنلاین محصولات خود را به روشهای مختلف و متنوع بفروش برسانند. برخلاف سایر فروشگاه‌های آنلاین، ایسام یک فروشگاه بسیار غنی را در اختیار فروشندگان قرار می‌دهد تا بتوانند کنترل کاملی بر روی آن داشته باشند. فروشندگان می‌توانند ظاهر و عملکرد فروشگاه خود را به دلخواه انتخاب کنید.

ایسام از راه‌های متعددی جهت افزایش بازدید از کالاهای فروشندگانش استفاده می‌نماید. همچنین ابزارهای بازاریابی قدرتمندی را در اختیار فروشندگان قرار داده تا بتوانند بازدیدهای خریداران را مدیریت نمایند. ایسام از روش‌هایی چون تبلیغات در روزنامه ها، مجلات، بیلبوردها، بنرهای تبلیغاتی و موتورهای جستجو، جهت افزایش بازدید از فروشگاه‌ها استفاده می‌نماید.

ایسام به چه صورت از خریداران خود حمایت میکند؟

اطمینان و رضایت خریداران مهمترین هدف ایسام است. این وبسایت با استفاده از سیستم های پیشرفته داخلی طراحی شده و سعی بر این نهاده تا رضایت خریداران خود به بهترین نحو جلب نماید. سیستم حمایت از خریداران به این صورت عمل میکند که ایسام وجه پرداخت شده خریداران را تا زمانی که آنها سفارش خود را بصورت رضایت بخش تحویل نگرفته باشند به امانت نزد خود نگه می‌دارد و زمانی معین در اختیار آنها قرار می‌دهد تا کالا را بررسی نمایند و در صورتی که خریداران از خرید خود رضایت نداشته باشند می‌توانند با ارائه دلایل منطقی وجه پرداختی خود را پس بگیرند.

آیا کاربران برای استفاده از خدمات ایسام باید مبلغی پرداخت نمایند؟

خرید، شرکت در مزایدات، ثبت کالا و ایجاد فروشگاه در ایسام کاملا رایگان می باشد. تنها مبلغی به عنوان تعرفه ایسام پس از فروش موفق از فروشنده دریافت می گردد. جدول تعرفه ها در قسمت راهنمای ایسام قابل مشاهده است.

esam-reportage-middle

شنیده شده تعرفه های سایت برای فروشندگان کاهش یافته است. این کاهش به چه میزان بوده است؟

بله ، همانطوری که عرض کردم به خاطر استقبال خیلی خوب هموطنان و همچنین در راستای حمایت از فروشندگان، ما درصد تعرفه های فروش را حدودا 30% نسبت به تعرفه های قبلی کاهش دادیم و با تحقق این امر از این پس فروشندگان می توانند کالاهای خود را با قیمت پایین تری برای فروش عرضه نمایند. جزییات این کاهش تعرفه ها هم در راهنمای سایت با ذکر مثال و به صورت کاملا شفاف اطلاع رسانی شده است.

آیا در مورد کالاهایی که باید در سایت عرضه شود محدودیت خاصی وجود دارد؟

هر نوع کالایی که طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران مجاز باشد در ایسام قابل فروش است. این کالاها می توانند به صورت نو و یا دست دوم باشند. فقط کافی است مشخصات و تصویر کالا بر روی سایت قرار گیرد.

آیا ایسام مجوزات قانونی جهت فعالیت خود کسب نموده است؟

مهمترین عامل در خصوص خرید و فروش آنلاین و اینترنتی، اعتماد افراد به سایت می باشد. به منظور جلب اعتماد افراد سعی شده تا کلیه مجوزهای قانونی را از مراجع ذیربط اخذ کنیم.

به همین منظور این شرکت موفق به دریافت نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان اولین سایت حرفه ایی مزایده در ایران و دارای گواهی شماره 61409-27/20 از شورای عالی انفورماتیک و مجوز فعالیت شماره 2641/ص ت90 از سازمان نظام صنفی رایانه ایی استان تهران بوده که با مراجعه به سایت هر یک از این مراجع می توانید از صحت و اعتبار مجوز های ما مطلع گردید. همچنین وب سایت ما در کارگروه ساماندهی سایت‌های اینترنتی وابسته به وزارت ارشاد نیز به ثبت رسیده و به عنوان اولین سایت مزایده آن لاین موفق به اخذ نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گردیده است.

سخن آخر؟

استراتژی ما درسایت ایسام، توسعه تجارت آنلاین و افزایش بازار فروش برای فروشندگان و حمایت از خریداران تعیین گردیده است. ما معتقدیم که هر فردی می‌تواند از سایت ایسام با توجه به نیاز خود سود ببرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات