HP Envy X2: پاسخ اچ‌پی به آیپد و سرفیس

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۷
مطالعه 4 دقیقه
دور ماندن هیولت-پاکارد از بازار داغ تبلت‌ برای خیلی‌ها سؤال برانگیز بوده است. این که چرا یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان رایانه و تجهیزات جانبی آن، باید این بازار طلایی و پرسود را نادیده بگیرد، پرسشی بوده که به نظر می‌رسد، HP پاسخ خوبی برای آن تدارک دیده است. شرکت اچ‌پی، در روزهای گذشته Envy X2 را معرفی کرد. محصولی که می‌تواند جایگزین خوبی برای آیپد و سرفیس RT باشد. برای اطلاع از جزئیات این محصول با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آیا اچ‌پی می‌تواند آیپد و سرفیس را مغلوب کند؟

با‌ عرضه رسمی ویندوز ۸، فرصت خوبی فراهم شده تا نگاهی به رقابت داغ میان سازندگان تبلت‌ برای به پایین کشیدن قهرمان آن‌ها بیاندازیم. رقابتی که در این مورد خاص به دو همسایه در دره سیلیکون مربوط می‌شود: اپل و اچ‌پی.

ازآنجاکه اپل، آیپد را در سال ۲۰۱۰ معرفی کرد، معرفی یک رقیب واقعی از طرف اچ‌پی آن هم در ســال ۲۰۱۲، به نظر اقـدامی اســت که کــمی دیر انـجام شـده است. این رقـیب جدیــد Envy X2 نام دارد. حالا باید به‌طور جدی به این مسئله فکر کرد که آیا بهتر نیست آیپد خود را با یک Envy X2 تعویض کنیم؟

صرف نظر از عقیده‌های شخصی، فلسفه طراحی اچ‌پی با طراحی در اپل تفاوت دارد، درنتیجه پاسخ به این سؤال که کدام ویژگی‌های این دو نسبت به هم برتری دارند، حداقل برای ما آنچنان راحت نیست. برای مثال، آیپد ۹.۷ اینچی با صفحه‌نمایش رتینا و رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل، در مشخصات اولیه و کیفیت تصاویر برنده قطعی و بلامنازع است. درحالی‌که، اچ‌پی ۱۱.۶ اینچی با صفحه‌نمایش IPS و رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل (که براساس بررسی‌ها کیفیتش آنچنان که باید خوب نیست) بیش از یک صفحه‌نمایش لمسی معمول کاربرد دارد. در‌واقع صفحه‌نمایش X2 به‌عنوان بخشی جدایی ناپذیر از کلیت محصول، به گونه‌ای طراحی شده که در صورت لزوم یک لپ‌تاپ یا یک تبلت مستقل باشد!

اگر ویدئوی زیر را مشاهده کنید، کاملاً واضح است که HP، تلاش کرده مکانیسم اتصال و جداسازی صفحه‌نمایش به بدنه X2 را به گونه‌ای طراحی کند که مشتریان سخت‌گیر و حساس خود را کاملاً راضی کند. به بیان دیگر، داک اتصال، ابزاری جداگانه نیست بلکه تمام کانتکور اتصال (و همچنین آهن‌ربا) در درون صفحه‌نمایش ساخته شده است. علاوه بر این، داک صفحه‌کلید، یک باتری اضافی نیز محسوب شده که منجر به افزایش ظرفیت باتری X2 می‌شود.

نرم‌افزار قدرتمند به لطف سخت‌افزار مناسب

به نظر می‌رسد HP، تلاش کرده تا از خوش‌ساخت بودن دستگاه خود اطمینان حاصل کند. به‌همین‌دلیل، از پلاستیک‌های وارفته در صفحه‌نمایش X2 استفاده ننموده و بدنه‌ای تماماً آلومینیومی برای آن فراهم کرده است. در قطعات داخلی هم، HP به همین صورت عمل کرده است. برای مثال در مدارهای الکترونیکی تعبیه شده در پشت صفحه‌نمایش از Z2760، آخرین سیستم‌-روی‌-چیپ (SoC) اینتل استفاده شده که براساس بررسی‌ها، ویندوز ۸ را به خوبی اجرا می‌کند.

X2، این لپ‌تاپ/تبلت هیبریدی اچ‌پی، از ویندوز ۸ به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند و قرار است با قیمت ۸۴۹.۹۹ دلار به فروش برسد. قیمت این محصول، ممکن است برای علاقه‌مندان بالاتر از حد انتظار باشد اما اچ‌پی یک پی‌سی هیبریدی فوق‌العاده و با کیفیت ارائه کرده که به‌طور مؤثری از الگوهای یک لپ‌تاپ و یک تبلت پیروی می‌کند.

Envy X2، اکثر پورت‌های موجود در یک PC، مانند USB یا HDMI یا اسلات کارت‌های SD را در خود جای داده و صفحه‌کلید کامل و ترک‌پد (Trackpad) بزرگ که اچ‌پی آن را Imagepad نامیده است، آن را به ابزاری مناسب برای تجربه بی‌نظیر در ویندوز ۸ تبدیل کرده است.

. از طرف دیگر به کمک یک صفحه‌نمایش جداشونده به یک تبلت ۱۱.۶ اینچی نیز تبدیل خواهد شد. به این معنا که دستگاه قادر است نرم‌افزار معروف Office Suite را همانند میلیون‌ها اپلیکیشن‌ موجود، به خوبی اجرا کند. چیزی که سرفیس RT از عهده آن بر نمی‌آید.

از دیگر امکانات X2 می‌توان به اسپیکرها و سیستم‌صدای Beats، وب کم HD، دوربین ۸ مگاپیکسلی و فناوری NFC اشاره نمود.

مگ ویتمن، مدیرعامل HP، هفته گذشته در کنفرانس گارتنر، هنگام صحبت درباره سرفیس به هیچ عنوان نکته‌های مثبت آن را مورد توجه قرار نداد. براساس گزارش ZDNet، ویتمن درباره سرفیس گفت:

سرفیس عمل‌کردی مشابه لپ‌تاپ ندارد.

رقبای X2 در حال حاضر Latitude 10 کمپانی دل، به‌عنوان یک تبلت ویندوز ۸ و بدون داک کیبورد و همچنین تبلت ThinkPad شرکت لنوو هر دو با قیمت ۶۴۹ دلار هستند.

با وجود اینکه X2 خیلی دیر معرفی شد، اما HP، دستگاهی فوق‌العاده و کاربردی ساخته که خیلی برتر از آیپد است و از تاریخ ۱۴ نوامبر (۲۴ آبان) در ایالات متحده عرضه می‌شود.

و سرانجام اینکه چون برای بسیاری از کاربران، اپلیکیشن‌ها مهم‌ترین بخش هستند، مایکروسافت باید برای محصولات جدید، تمام اپلیکیشن‌های قبلی خود را نیز دراختیار کاربر قرار دهد. به یاد داشته باشید که X2 از پردازنده اینتل بهره می‌برد و درنتیجه قادر است از میلیون‌ها اپلیکیشن موجود استفاده کند.

نظر شما درباره Envy X2 چیست؟ آیا X2 را رقیب آیپد و سرفیس می‌دانید؟ آینده این محصول را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات