سامسونگ باز هم رکورد زد: ۷.۴ میلیارد دلار سود در سه‌ماهه اخیر و فروش بسیار خوب گوشی‌های گلکسی

جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
غول الکترونیک کره‌ای گزارش داد که سود ناشی از فروش سری گوشی‌های گلکسی آن در سه‌ماهه اخیر نیمی از سود کل این کمپانی بزرگ را به خود اختصاص داده است. بنا به گزارش مالی سامسونگ، سود این شرکت نسبت به سه‌ماهه سوم سال گذشته تقریباً دوبرابر شده است.
تبلیغات

امروز کمپانی کره‌ای سامسونگ گزارشی را منتشر کرد که نشان‌دهنده سود ۷.۴ میلیارد دلاری این کمپانی است. بخش اعظمی از این سود به خاطر فروش فوق‌العاده خوب گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی تولید سامسونگ است. البته در بخش فروش تراشه، این کمپانی با کاهش تقاضا و درنتیجه افت درآمد مواجه شده است.

این غول الکترونیک اعلام کرده که سود خالصش در سه‌ماهه سوم امسال ۹۱ درصد افزایش داشته و به ۷.۳۹ میلیارد دلار رسیده است. درآمد کل سامسونگ در سه‌ماهه اخیر ۴۷.۵ میلیارد دلار بوده که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است.

نیمی از این درآمد، یعنی ۲۳.۹ میلیارد دلار مربوط به بخش ارتباطات همراه این کمپانی بوده است. سامسونگ در گزارش خود از گلکسی اس ۳ به‌عنوان عنصری کلیدی در افزایش سود خود نام می‌برد.

این کمپانی میزان فروش گوشی‌های هوشمند خود را فاش نکرد، اما تحلیلگران معتقدند که این کمپانی در سه‌ماهه اخیر حدود ۶۰ میلیون گوشی هوشمند فروخته است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین اپل و سامسونگ داشته باشیم، اپل در سه‌ماهه اخیر ۸.۲ میلیارد دلار سود خالص داشته و درآمد کل آن ۳۶ میلیارد دلار بوده، درحالی‌که تعداد آیفون‌های فروخته شده در این بازه زمانی ۲۶.۹ میلیون بوده است.

صنعت پنل نمایشگر سامسونگ در حدود ۱ میلیارد دلار سود خالص نصیب این کمپانی کرده که نسبت به سه‌ماهه سوم سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است. از طرفی سود سامسونگ در بخش تولید تراشه با کاهش ۲۸ درصدی رو‌به‌رو بوده و سود ناشی از آن به کمی بیشتر از یک میلیارد دلار افت کرده است. علت این امر، کاهش تقاضا برای خرید تراشه‌های DRAM است.

سامسونگ با وجود آن که شرایط اقتصادی جهان در وضعیت بحرانی است، بازهم در میزان سود سه‌ماهه خود رکورد جدیدی را ثبت کرد.

رابرت یی، مدیر ارتباطات سرمایه‌گذاران سامسونگ درباره این موفقیت می‌گوید:

دنیای تجارت به خاطر مشکلات و ناملایمات اقتصادی جهانی، علی‌الخصوص نابسامانی‌های مالی در ایالات متحده و اروپا، بسیار پرخطر بود و از لحاظ اقتصادی شرایط سختی داشتیم. بااین‌حال ما روند رکوردشکنی خود در میزان سود سه‌ماهه را حفظ نمودیم.

آیا سامسونگ بازهم می‌تواند در سه‌ماهه چهارم به این روند ادامه دهد؟ رقیب اصلی‌ گلکسی اس ۳، یعنی آیفون ۵ وارد میدان نبرد شده است. فصل تعطیلات و حراج‌های کریسمس نیز نزدیک است. آینده سامسونگ را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات