اپل از iMac جدید در دو مدل ۲۷ و ۲۱.۵ اینچ رونمایی کرد: ضخامت تنها ۵ میلی‌متر، رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ و قابلیت جدید Fusion Drive

چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
اپل در رویداد امروز خود بسیاری از محصولات سری مک را به‌روزرسانی کرد. گل سرسبد آن‌ها آی‌مک بود که به ضخامت باور نکردنی ۵ میلی‌متر در لبه‌ها رسیده است و نمایشگر خیره‌کننده آن ستاره رویداد امشب بود. از طرفی اپل در کنار دیسک سخت از یک SSD نیز در این دستگاه استفاده کرده و با تکنیکی جدید به نام Fusion Drive توانسته کارایی دستگاه را در عین سادگی افزایش دهد.
تبلیغات

در رویداد اختصاصی امروز اپل در سن خوزه کالیفرنیا، این کمپانی بیشتر دستگاه‌های مک خود را بروز‌رسانی کرد. مدل جدید مک مینی معرفی شد و از نسخه ۱۳ اینچ مک‌بوک پرو رتینا رونمایی گردید. محصول دیگری که به‌روزرسانی شده بود، iMac بود که «فیل شیلر» آن را گل سرسبد تمام محصولات مک نامید. این هشتمین نسل آی‌مک است و باید بگوییم به‌شدت باریک است! این که بدانیم در چنین ضخامتی یک کامپیوتر کامل قرار گرفته بسیار تعجب‌اور است. لبه‌های آی‌مک تنها ۵ میلی‌متر ضخامت دارد. اپل در این دستگاه از تکنیک جدیدی استفاده کرده که منجر به کاهش محسوس بازتاب نور در نمایشگر می‌گردد.

آی‌مک جدید در دو سایز ۲۷ اینچ با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ و ۲۱.۵ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ ارائه خواهد شد. بنا به گفته‌های شیلر هر دو مدل زاویه دید ۱۷۸ درجه دارند. در واقع نمایشگر آی‌مک ستاره این رویداد بود.

ویژگی‌های سخت‌افزاری این محصول شامل پردازنده Core i5 یا Core i7، تا ۳ ترابایت فضای ذخیره‌سازی و چهار پورت USB 3.0 است.

iMac-2012-middle

همچنین این دستگاه از یک SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت نیز در کنار دیسک سخت بهره می‌برد که اپل نام آن را Apple Fusion Drive یا درایو تلفیقی نهاده است. دلیل این نام‌گذاری آن است که درواقع دیسک سخت و SSD هر دو با هم به صورت نرم‌افزاری یک درایو را تشکیل می‌دهند. برنامه‌ها و سیستم عامل روی SSD و اسناد و سایر محتوا روی دیسک سخت ذخیره‌سازی می‌گردند. این سیستم بصورت هوشمندانه از ترکیب این دو حافظه برای سرعت بخشیدن به دسترسی به اطلاعات بهره می‌برد.

iMac های جدید با یک کی‌برد و ماوس بی‌سیم ارائه می‌شوند و قیمت پایه مدل ۲۱.۵ اینچ با پردازنده 2.7GHz i5 و ۸ گیگابایت حافظه RAM، یک ترابایت دیسک سخت، 1,299 دلار تعیین شده است. قیمت مدل ۲۷ اینچ نیز از 1,799 دلار آغاز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات