گزارش کنفرانس ششمین سال‌روز راه‌اندازی شبکه مخابراتی ایرانسل

سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲
مطالعه 5 دقیقه
همان‌طورکه دیروز اعلام کردیم، کنفرانس خبری ایرانسل به مناسبت ششمین سال‌روز راه‌اندازی این شبکه مخابراتی برگزار شد، ایرانسل در این کنفرانس گزارش‌ها مختلفی در رابطه با ششمین سال فعالیت خود در کشور ارائه کرد و همچنین از چند سرویس تازه پرده‌برداری کرد. در ادامه با گزارش کامل زومیت از این کنفرانس خبری همراه باشید.
تبلیغات

مراسم با سخنرانی مدیرعامل ایرانسل، آقای دزفولی آغاز شد که در آن گزارشی از عملکرد ایرانسل در سال ششم فعالیتش ارائه شد. از جمله نکات مهمی که در این گزارش بیان گردید، می‌توان به پوشش جزیره همیشه ایرانی ابوموسی و پوشش سراسری خلیج فارس، تکمیل شبکه سوئیچ‌های اصلی و فرعی ایراسنل در ۳۱ استان کشور، ارائه مودم بی‌سیم جیبی وایمکس و توسعه سرویس‌های ارزش افزوده مانند روزنامه همراه اشاره کرد.

او در سخنرانی خود اعلام کرد که پوشش جاده‌ای شبکه مخابراتی ایرانسل در سال ۹۱ به ۲۱٫۵۱۵ کیلومتر و پوشش جمعیتی آن به ۸۲.۸۶ درصد رسیده است. متوسط نرخ قطعی مکالمات در این شبکه مخابراتی نیز زیر یک درصد (۰.۷۹ درصد) اعلام شد.

پس از آن مدیرعامل ایرانسل رشد نمایی دیتا در تلفن همراه را تشریح کرد و اعلام کرد که در سال ۲۰۱۵ رشد ترافیک دیتا در خاورمیانه و آفریقا به اندازه کل ترافیک دنیا در سال ۲۰۱۰ خواهد بود.

در مورد پوشش دیتا در شبکه ایرانسل نیز اعلام شد که پوشش GPRS در ۱۰۰ درصد و پوشش Edge در ۹۸ درصد مناطق تحت پوشش شبکه تلفن همراه ایرانسل وجود دارد.

در این کنفرانس خبری اعلام شد که ایرانسل بیش از ۴۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در کشور ایجاد کرده است که از این میان ۱۸۷۰ نفر بصورت مستقیم کارمند خود ایرانسل در سرتاسر کشور بوده و بیش از ۳۹ هزار نفر در شبکه بیرون و در بخش‌های فنی، فروش و پشتیبانی فعالیت می‌کنند.

درآمد ایرانسل در سال ۱۳۹۰ حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان و نسبت درآمد این شبکه مخابراتی در مکالمه صوتی و پیام کوتاه نیز ۸۰ به ۲۰ اعلام شد.

در انتهای کنفرانس، مراسم پرسش و پاسخ خبرنگاران از مدیران ایرانسل برگزار شد و زومیت نیز تلاش کرد تا پاسخ پرسش‌های شما کاربران عزیز را جویا شود. برخی از پرسش‌ها قبل از اینکه نوبت به زومیت برسد توسط دیگر خبرنگاران مطرح شد اما پرسش مربوط به ارائه قراردادی تلفن همراه نیز توسط نماینده زومیت مطرح گردید:

Irancell

مدیرعامل ایرانسل، آقای دزفولی در پاسخ به سوالات خبرنگران در رابطه با تأثیر تحریم‌ها روی درآمد ایرانسل پاسخ دادند، که تا به امروز تحریمی که ارتباط مستقیم در حوزه ICT داشته باشد بر ایران اعمال نشده است. یعنی ما مشکلی در واردات تجهیزات مخابراتی مورد نیاز خود نداریم. اما ازآنجاکه بخشی از درآمد ایرانسل بصورت دلاری برای شرکت MTN ارسال می‌شود و ارزش ریال تقریباً با کاهش ۳ برابر رو‌به‌رو بوده است پس درآمد MTN از این بابت کاهش یافته است.

در مورد پیام‌های تبلیغاتی مدیرعامل ایرانسل اعلام کرد که هر کاربری که تمایل ندارد پیامک‌های تبلیغاتی برایش ارسال شود، می‌تواند، شماره خود را به لیست تعریف شده این شبکه مخابراتی اضافه کند تا هیچ‌گونه پیام تبلیغاتی برای او ارسال نشود.

مدیرعامل ایرانسل در مورد دقیق نبودن نمودار پوشش شبکه وایمکس اعلام کرد که این پوشش دهی توسط نرم‌افزار تهیه شده و می‌تواند در برخی شرایط دقیق نباشد. او در مورد مشکلات مربوط به کیفیت اینترنت در شبکه وایمکس نیز اعلام کرد که برخی از مشکلات مربوط به پنهای باندی است که به ایرانسل و دیگر ارائه دهندگان سرویس‌های اینترنتی ارائه می‌شود. در مورد دلایل عدم گسترش شبکه وایمکس در سراسر کشور، ایرانسل پاسخ داد، مجوز ارائه سرویس وایمکس این شرکت محدود به ۷ استان کشور می‌شود و همچنین ازآنجاکه در تمام دنیا تکنولوژی به سمت استفاده از 3G و LTE حرکت کرده است، پس ایرانسل نیز تمایل دارد در این زمینه سرمایه‌گذاری کند و قصد گسترش بیشتر وایمکس را ندارد.

در رابطه با راه‌اندازی شبکه‌های 3G و 4G، مدیرعامل ایرانسل اعلام کرد که سرمایه‌گذاری‌های اولیه انجام شده و آن‌ها قصد راه‌انداری این شبکه 3G یا LTE را بصورت منطقه‌ای دارند، اما ازآنجاکه هنوز مجوز انجصاری رایتل برای بهره‌برداری از شبکه 3G در کشور به اتمام نرسیده و شایعاتی در رابطه با تمدید این قرار دارد به گوش می‌رسد، منتظر کسب مجوز‌های بهره‌برداری لازم هستند. بنا به اعتقاد آقای دزفولی شبکه‌های مخابراتی نسل سوم و چهارم در کشورهای مختلف نیز بصورت منطقه‌ای (Hotspot) ارائه می‌شود و در ایران نیز برنامه ایرانسل برای راه‌اندازی این شبکه‌ها، محدود به مناطق خاص کشور که نیاز به ترافیک بالا دارند، می‌شود.

ایرانسل تولید سیم‌کارت‌های نانو که برخی از تلفن‌های هوشمند جدید مانند آیفون ۵ از آن بهره می‌برند را برای سال جاری برنامه‌ریزی کرده و احتمالاً سیم‌کارت‌های نانو ایرانسل در نمایشگاه تلکام امسال رسما معرفی خواهند شد.

مدیرعامل ایرانسل، آقای دزفولی در پاسخ به پرسش زومیت در رابطه با تمایل این شرکت به ارائه تلفن همراه بصورت قراردادی گفت: «ما در طول ۶ سال فعالیت خود همواره تلاش کرده‌ایم تا این امر میسر شود، اما متأسفانه به دلیل عدم ثبات در قیمت تلفن‌های همراه، این کار امکان‌پذیر نیست.» او همچنین اشاره کرد که چند تجربه‌ای که اپراتورهای دیگر برای ارائه قراردادی تلفن همراه انجام داده‌اند با موفقیت همراه نبوده است.

ایرانسل در این کنفرانس، سرویس‌های جدید خود مانند: فروشگاه اپلیکیشن چهارسو، چتر وایمکس سیم‌کارت با NFC داخلی، مکالمه ویدیویی، کنفرانس ویدیویی را معرفی کرد که در مقاله بعدی به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات