ال‌جی ویدیو مربوط به شرح سیستم انجام همزمان چندکار، QSlide در Optimus G را منتشر کرد

یک‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
یکی از قابلیت‌هایی که ال‌جی هم‌زمان با عرضه تلفن پرچم‌دار Optimus G به معرفی آن پرداخت، سیستم منحصربفرد اجرای هم‌زمان چند دستور یا مالتی‌تسکینگ بود که در Optimus G با نام QSlide شناخته می‌شود. QSlide به کاربر اجازه می‌دهد که در هنگام انجام یک کار صفحه را بصورت شفاف کرده و یک برنامه دیگر را روی برنامه فعلی در حال اجرا، باز کند. به‌عنوان مثال زمانی که در حال نوشتن یک ایمیل هستید می‌توانید یک صفحه شفاف از توییتر یا برنامه دیگر را روی صفحه ایمیل خود باز کنید و درحالی‌که صفحه ایمیل را مشاهده می‌کنید پست مورد نظر خود در توییتر را نیز ارسال کنید. ال‌جی این قابلیت را به همراه داستان پشت ایده آن را در یک ویدئو شرح داده است.
تبلیغات

در این ویدئو طراح ارشد ال‌جی، سپاستین هوچان سونگ، مراحل خلق و پرورش ایده Qslide را شرح می‌دهد. ویدئو را از دست ندهید:

همان‌طورکه می‌دانید سامسونگ نیز در زمان معرفی تلفن گلکسی اس ۳ روشی برای اجرای هم‌زمان ویدئو در کنار برنامه‌های دیگر با نام Popup Play معرفی کرد. در روش سامسونگ ویدئو در حال پخش روی صفحه قرار می‌گیرد و درحالی‌که در حال مشاهده ویدئو هستید می‌توانید به امور دیگر خود بپردازید. در گلکسی نوت ۲ کاربر علاوه بر قابلیت Popup Play می‌تواند تقریباً در هر نرم‌افزاری که در حال کار است، با قلم دیجیتال نوت برداری کند. اما روشی که ال‌جی با نام QSlide معرفی کرده واقعا جذاب و جالب به نظر می‌رسد. در این روش کاربر به‌راحتی می‌تواند دو نرم افزار را روی یک دیگر و بصورت تمام صفحه اجرا کند و این عمل تنها به ویدئو محدود نمی‌شود. کاربر می‌تواند نرم‌افزارهای مختلف را روی یکدیگر اجرا کرده و بصورت هم‌زمان به هر دو برنامه دسترسی داشته باشد.

نظر شما در رابطه با روش مالتی‌تسکینگ در Optimus G چیست و آن را درمقابل سیستم Popup Play سامسونگ در گلکسی نوت ۲ و گلکسی اس ۳ چطور ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات