Xi3 یک کامپیوتر کامل رومیزی را در یک مکعب ۴ اینچی جا کرده است

سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
یکی از دلایل افت بازار کامپیوتر رومیزی، سبکی و کوچک بودن انواع و اقسام کامپیوترهای قابل حمل مانند لپ‌تاپ، موبایل، تبلت و همچنین پیشرفت سیستم‌های ابری بوده است. کامپیوترهای سنتی در عین اینکه بزرگ، پر سر و صدا، پر مصرف و سنگین هستند، قیمت پایینی نیز ندارند. اما شرکت Xi3 قصد دارد که نگرش ما را نسبت به کامپیوتر رومیزی تغییر دهد. با زومیت همراه باشید تا با این محصول فوق‌العاده کوچک و البته توانا، آشنا شوید.
تبلیغات

هدف این شرکت تولید یک کامپیوتر ماژولار (قابلیت تعویض قطعات) با طراحی جامع، بهینه در مصرف انرژی و قیمت مناسب است.

ابعاد این کامپیوتر ۱۰۱ در ۹۱ در ۹۱ میلی‌متر است.

یکی دیگر از اهداف این سازمان استفاده از مواد دوست‌دار طبیعت در ساخت این کامپیوتر بوده است. تیم سازنده این محصول تصمیم به ساخت کامپیوتری قدرتمند در عین حال کوچک گرفته و به همین منظور در مدل X5A از یک پردازنده دو هسته‌ای 64 بیتی، بر پایه معماری x86 و فرکانس 1.85 گیگاهرتز در کنار 2 گیگا بایت رم استفاده نموده است. یک کامپیوتر کامل از این نوع تنها 5 درصد مواد خامی که برای یک کامپیوتر سنتی استفاده می‌شود را در خود جای داده است. این مکعب کوچک اولین بار در سال 2011 در نمایشگاه CES معرفی شد.

این شرکت به دنبال جمع‌آوری حمایت مردمی به کمک وب‎‌سایت Kickstarter است. محصولاتی که این شرکت برای عرضه برای بازار آماده نموده شامل یک مدل پایه با نام X3A و یک مدل پرچمدار با نام X7A نیز می‌شود، که مدل پرچمدار این شرکت از یک پردازنده چهار هسته‌ای استفاده می‌کند و بازار هدف آن گیمرها و قدرت‌طلبان است. مصرف‌کنندگان عادی می‌توانند یک مدل X3A را خریداری کنند و تمام قطعات و حتی نوع پوشش بدنه را بسته به درخواست خود سفارشی نمایند.

ابعاد بسیار کوچک X3A باعث نشده تا فاقد پورت‌های رایج کامپیوترهای امروزی شود، این مکعب کوچک دارای ۲ پورت eSata و ۴ پورت USB 2.0، دو پورت USB 3.0، خروجی DVI و Display Port است.

Xi3-Modular-Computer

این محصولات قرار است در سال 2013 به بازار عرضه شوند و سه مدل معرفی شده بین 500 تا 1000 دلار قیمت خواهند داشت.

آیا شما هم به یک کامپیوتر رومیزی بسیار کوچک که به طور کامل قابلیت تغییر قطعات را دارد، نیاز دارید؟ آیا این محصول می‌تواند جایگزین کامپیوتر خانگی شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات