نگاه نزدیک: پدفون، محصول همه کاره ایسوس

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۵
مطالعه 5 دقیقه
اولین باری که ایسوس پدفون را معرفی کرد، کمتر کسی تصور می‌کرد که روزی این محصول نهایی شده و وارد بازار گردد. اما این تولید کننده مطرح تایوانی بالاخره در نمایشگاه MWC توانست نمونه نهایی پدفون را به نمایش بگذارد. محصولی که قرار است همه کار بکند و نقش تلفن هوشمند، تبلت و نت‌بوک را بریتان بازی کند. در همایش امروز ایسوس،‌ زومیت شانس کار کردن با این محصول جذاب را داشت. در ادامه مطلب با نگاه نزدیک پدفون با ما همراه باشید.
تبلیغات

در واقع پدفون یک تلفن هوشمند است، یک تلفن هوشمند ۴.۳ اینچی که در یک ماژول شبیه به تبلت جای می‌گیرد و نقش قلب تپنده آن را بازی می‌کند. زمانی که تلفن در دل داک تبلت قرار می‌گیرد شما صاحب یک تبلت تمام عیار اندرویدی هستید، همین داک تبلت به یک کی‌برد فیزیکی متصل شده و تبدیل به نت بوک می‌گردد. ایده خلاقانه ایسوس برای تولید این محصول چندین و چند جایزه را برای این شرکت به ارمغان آورده، که از آن جمله می‌توان به جایزه خلاق‌ترین محصول سال ۲۰۱۱، اشاره کرد.

در زمان ورود به بازار، بسته کامل پدفون در بازار جهانی با قیمت حدود ۹۵۰ دلار به فروش می رسید که شامل: تلفن هوشمند، مبدل تبلت و داک ‌کی‌برد است، اما ایسوس ایران اعلام کرد که این محصول با قیمت ۶۵۰ دلار در بازار ایران به فروش می‌رسد و علاوه بر سه مورد اشاره شده در بالا به همراه این بسته یک کیف، و یک قلم دیجیتال بلوتوث که ازطریق آن می‌توان مکالمه تلفنی نیز داشت، ارائه می‌شود.

هر چند، این هفته شاهد معرفی پدفون ۲ با امکانات و قدرت سخت‌افزاری بالاتر و همچنین ظاهر بهبود یافته بودیم اما پدفون ۱ با این قیمت فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

پدفون از نظر کیفیت ساخت در سطح بسیار خوبی قرار دارد، بدنه آن دارای طرح خاص متشکل از خطوط ریز موازی است که در اکثر محصولات ایسوس مشاهده کرده‌اید. در مدت زمان کمی که شانس کار کردن با این محصول را داشتیم، حس خوبی به ما منتقل شد و احساس نکردیم با یک کالای پلاستیکی طرف هستیم. تلفن به خوبی در دست جای می‌گیرد و ابعاد آن نیز بسیار مناسب به نظر می‌رسد. زمانی که تلفن در دل داک قرار می‌گیرد آنقدر قرص و محکم در جای خود باقی می‌ماند که حتی اگر در پوشش آن نیز بسته نباشد، از جای خود تکان نمی‌خورد.

شاید یکی از نکات ناخوشاید مربوط به پدفون ۱ در پوشش تلفن باشد که محل قرارگیری تلفن در تبلت را می‌پوشاند. خوشبختانه ایسوس این در را در نسل دوم پدفون حذف کرده و وارد کردن و خارج کردن تلفن از دل تبلت را ساده‌تر کرده و ظاهر تبلت نیز باریک و جذاب تر شده است.

صفحه‌نمایش ۴.۳ اینچ این تلفن از نوع Super AMOLED است و رزولوشن آن ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل است. تراکم پیکسل این نمایشگر برابر 256ppi (پیکسل در اینچ) است. همان‌طورکه از صفحه‌های نمایش AMOLED انتظار می‌رود صفحه‌نمایش پدفون کنتراست و زاویه دید بسیار خوبی دارد ولی رنگ‌ها را کمی اشباع شده نمایش می‌دهد.

display pafone

صفحه‌نمایش ۱۰.۱ اینچی داک تبلت دارای رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل است. برخلاف نمایشگر تلفن، صفحه‌نمایش داک‌ تبلت از نوع IPS LCD است، این نمایشگر دقیقاً همان نمایشگری است که ایسوس در تبلت‌های TF300 خود استفاده کرده است که کیفیت تصویر و زاویه دید مناسبی دارد.

خود تلفن دارای یک باتری۱۵۲۰ میلی‌آمپر ساعتی و داک تبلت دارای باتری داخلی 6600mAh است. زمانی که تلفن را در دل تبلت قرار می‌دهید، تبلت از انرژی موجود در باتری خود برای شارژ باتری تلفن استفاده می‌کند و در فاصله‌ای که با این محصول در حال کار هستید تلفن شارژ می‌شود. همین روال برای زمانی که در تبلت به داک‌کی‌برد متصل است نیز رخ می‌دهد و عملیات شارژ تلفن و تبلت ازطریق باتری داخلی داک ‌کی‌برد انجام می‌شود.

محلی که تلفن در دل تبلت جای می‌گیرد دارای یک درپوش است که در نسل دوم حذف شده است، این درپوش دارای حفره‌هایی است که دقیقاً با محل قرارگیری لنز دوربین منطبق است. برای مشاهده جزئیات کامل در مورد نسل دوم پدفون و مقایسه آن با پدفون ۱ به این مقاله مراجعه کنید.

وزن تلفن حدود ۱۲۹ گرم و وزن داک تبلت حدود ۷۲۴ گرم است.

با خرید پدفون، در واقع یک تلفن هوشمند، یک تبلت و یک نت‌بوک خواهید داشت، بدین‌ترتیب فضای بسیار کمتری اشغال خواهد شد و مبلغ بسیار کمتری نیز هزینه خواهید کرد. کاربر به جای اینکه یک تلفن هوشمند، یک تبلت و یک نت‌بوک خریداری کند می‌تواند یک پدفون تهیه کرده که تقریباً کار هر سه را انجام می‌دهد.

قلم دیجیتال پدفون، نقش هدفون را نیز بازی کرده و می‌توان از آن برای مکالمه تلفنی استفاده کرد. یعنی کاربر می‌تواند نوک قلم را درمقابل دهان و انتهای آن را درمقابل گوش خود قرار داده و ازطریق آن مکالمه تلفنی داشته باشد. قابلیت دیگر این قلم این است که اگر آن را در جایی جا بگذارید، و به همراه تبلت از آن مکان دور شوید، با صدای بوق هشدار، شما را آگاه می‌کند.

هر کدام از سه قسمت پدفون یعنی تلفن هوشمند، داک تبلت و داک کی‌برد، همگی دارای باتری داخلی هستند. زمانی که این سه قسمت پدفون به یکدیگر متصل می‌شوند یا به عبارتی زمانی که پدفون نقش نت‌بوک را ایفا می‌کند طول عمر باتری تا حدود ۱۰۳ ساعت افزایش می‌یابد که در نوع خود بی‌نظیر است.

از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به یک درگاه برای وارد کردن حافظه microSD تا ۳۲ گیگابایت، دوربین پشت ۸ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس اتوماتیک و ضبط ویدئوی 1080p، دوربین جلو با قابلیت ضبط ویدئو VGA، پردازنده دوهسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتز Snapdragon و اندروید نسخه ۴.۰ (ساندویچ بستنی) اشاره کرد.

فرصت بیشتری برای کار کردن با این ابزار نداشتیم، اما در کل پدفون را ابزاری جذاب و کارآمد دیدیم، ابزاری که در آینده بسیاری از نیازهای ما را مرتفع خواهد کرد و مجبور به حمل چندین ابزار مختلف نخواهیم بود.

از طرفی امکان عرضه پدفون با سیستم‌عامل ویندوز RT نیز محتمل است، محصولی که اگر وارد بازار شود امکانات ویندوز فون ۸ و ویندوز ۸ را یکجا به کاربر ارائه خواهد کرد.

نظر شما در مورد پدفون چیست؟ آیا این محصول توانسته نظر شما را جلب کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات