چگونه iOS ۶ را جیلبریک غیردائم کنیم؟

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۷
مطالعه 4 دقیقه
لحظه‌ای که خیلی از کاربران اپل در انتظارش بودند، فرا رسید. کم‌کم جیلبریک‌های جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل‌ موبایل اپل، iOS 6 از راه می‌رسند. هفته گذشته، گروه Redsn0w، یکی از معروفترین هکر‌های iOS، جیلبریک غیردائم سیستم‌عامل iOS ۶ را عرضه کرد. در ادامه آموزش جیلبرک کردن iOS 6 را آموزش خواهیم داد.
تبلیغات

نکاتی که قبل از جیلبرک iOS 6 باید بدانید:

دو نوع جیلبرک وجود دارد، نوع اول غیردائم که معمولاً زودتر ارائه می‌شود و با هر بار خاموش شدن ابزار از بین می‌رود و کاربر مجبور است مجددا از نوع عملیات جیلبرک را تکرار کند و نوع دوم دائم که برای همیشه و تا زمانی که سیستم‌عامل را بروز نکرده‌اید روی ابزار باقی می‌ماند. این دو نسخه تفاوت‌هایی با هم دارند.

تاکنون دلیل محکمی برای صرف‌نظر کردن از جیلبریک وجود نداشته است، جز اینکه دستگاه‌های جیلبریک شده، از گارانتی شرکت اپل خارج می‌شوند که البته این مسئله برای کاربران ایرانی چندان مهم نیست. مسئله بعد این است که جیلبریک در برخی شرایط عملکرد و توانایی دستگاه شما را کاهش می‌دهد.

چند روز پیش نسخه جدید Red Snow (که به صورت Redsn0w نوشته می‌شود)، منتشر شد که به شما امکان می‌دهد iOS ۶ را در دستگاه‌هایی با پردازنده A4 یا پایین‌تر مانند: آیفون ۴، آی‌پاد تاچ نسل چهارم و آیفون 3GS جیلبریک کنید. توجه داشته باشید که این جیلبرک روی آیفون 4S، آیفون ۵، آپید ۲ و ۳ و همینطور آیپاد تاچ‌های جدید کار نمی‌کند. این جیلبریک از نوع غیردائم و موقت است، به این معنی که اگر دستگاه شما به هر دلیل خاموش شد، برای راه‌اندازی مجدد آن، باید بعد از اتصال آن به رایانه با کابل USB، از نرم‌افزار Red Snow کمک بگیرید. توصیه می‌کنیم قبل از انجام این کار حتماً مقاله «تعریف و تفاوت بین جیل‌برک (Jailbreak) و آنلاک (Unlock) چیست؟» را مطالعه کنید.

گام اول: قبل از انجام این کار، لازم سیستم‌عامل خود را به iOS 6 ارتقا دهید. برای این کار می‌توانید سیستم‌عامل مخصوص آیفون، آپید یا آپیاد خود را از اینجا دانلود کنید یا از آیتونز کمک بگیرید یا با مراجعه به منوی زیز عملیات بروز رسانی به iOS 6 را انجام دهید:

Setting - General - Software Update

گام دوم: دانلود نرم‌افزار Redsn0w 0.915b1

نسخه سازگار با ویندوز | نسخه سازگار با مک

توجه داشته باشید که انجام فرایند جیلبریک روی آیفون ۴، آی‌پاد تاچ نسل چهارم و آیفون 3GS به کمک این نرم‌افزار امکان‌پذیر است. اما این نسخه Redsn0w، از iOS ۶، روی آیفون ۵، آیفون ۴ اس، آیپد ۲ و ۳ و جدیدترین آی‌پاد پشتیبانی نمی‌کند.

فرایند کار با Redsn0w شبیه نسخه‌های قبل است. اگر با آن آشنا هستید، خودتان می‌توانید بقیه کار را انجام دهید، در غیر این‌ صورت با ادامه مقاله همراه باشید.

گام سوم: جیلبریک iOS ۶ به کمک Redsn0w 0.9.15b1

دستگاه خود را خاموش کرده و آن را به رایانه متصل کنید.

نرم‌افزار Redsn0w را اجرا کنید.

برای اجرا در ویندوز، روی آن راست‌کلیک کرده و گزینه Run As Administrator را انتخاب کنید. برای اجرا در مک هم روی آن راست‌ کلیک کرده و Open را انتخاب کنید.

روی گزینه Jailbreak کلیک کرده و سپس گزینه Install Cydia را انتخاب کنید. حالا باید دستگاه را به حالت DFU ببرید. برای اینکار دستورالعمل نرم‌افزار را دنبال کنید. یعنی ۳ ثانیه دکمه Power را نگه‌دارید، سپس در همان حال که دکمه Power را نگه‌ داشته‌اید، به مدت ۵ ثانیه دکمه Home را نیز نگه‌دارید و در پایان دکمه Power را رها کرده و همچنان و به مدت ۱۵ ثانیه دکمه Home را نگه‌دارید.

با انجام این کار دستگاه به حالت DFU می‌رود.

سپس Redsn0w، شروع به نصب و اجرای جیلبریک می‌کند. گزینه Autoboot را انتخاب کنید تا بلافاصله پس از جیلبریک دستگاه مجدداً راه‌اندازی شود.

دستگاه شما به صورت جیلبریک شده راه‌اندازی می‌شود و آیکون سایدیا روی صفحه قابل مشاهده است.

تبریک می‌گوییم! حالا دستگاه شما جیلبریک شده است. سایدیا را اجرا کرده و از آن لذت ببرید.

چون دستگاه شما به صورت موقت جیلبریک شده است، درنتیجه مهم است که روش راه‌اندازی مجدد آن را پس از خاموش‌شدن‌ احتمالی بدانید.

گام چهارم: روشن کردن دستگاه‌هایی با جیلبریک موقت به کمک Redsn0w

دستگاه خود را به رایانه متصل کرده و Reds0w را اجرا و سپس روی Extras کلیک کنید.

گزینه Just Boot را انتخاب کرده و دستورالعمل نرم‌افزار برای ورود به حالت DFU را دنبال کرده و تا بوت شدن دستگاه منتظر بمانید. این عملیات هر بار که دستگاه شما خاموش شود باید انجام گردد تا امکان استفاده از نرم‌افزار Cydia امکان‌پذیر شود.

در نهایت اگر عجله‌ای برای جیلبرک کردن ابزار خود ندارید بهتر است کمی صبر کنید تا جیلبرک دائم iOS 6 ارائه شود، تا براحتی و بصورت دائم تلفن، تبلت یا پخش‌کننده اپلی خود را از زندان رها کنید.

تجربه کاربری خود را در این زمینه یا دوستان‌ خود به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات