گوگل در صدر لیست بهترین شرکت‌ها برای مهندسین نرم‌افزار

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مهمترین عوامل ایجاد رضایت‌مندی از شغل، حقوق و مزایای آن است که می‌تواند شرایط سخت و پراسترس را برای فرد، قابل‌ تحمل‌تر کند. تا مدتها یکی از علاقه‌مندی‌های من بررسی وضعیت حقوقی شغل‌های مشابه با کار خودم در نقاط مختلف دنیا بود. حالا یک شرکت پژوهشی، نتایج تحقیقی را منتشر نموده که در آن بهترین شرکت‌ها برای کار کردن مهندسین نرم‌افزار را در سال میلادی جاری معرفی نموده است. فکر‌ می‌کنید، کدام شرکت‌ها در این لیست هستند؟ برای یافتن پاسخ این سؤال، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بر اساس گزارش وب‌سایت کاریابی Glassdoor، گوگل در سال میلادی جاری بهترین مکان برای اشتغال مهندسین نرم‌افزار بوده است.

این تحقیق بر اساس گزارش‌های منتشر شده از میانگین حقوق و دستمزد ۱۲ ماه گذشته مهندسین نرم‌افزار شاغل در ۱۵ شرکت فعال در زمینه فناوری تهیه شده است. بر اساس همین گزارش‌ها بود که گوگل در مقام اول، این شرکت‌ها قرار گرفت.

لیست پنج شرکت برتر و میانگین حقوق سالانه آن‌ها به مهندسین نرم‌افزار به شرح زیر است:

  • گوگل: ۱۲۸ هزار و ۳۳۶ دلار
  • فیس‌بوک: ۱۲۳ هزار و ۶۲۶ دلار
  • اپل: ۱۱۴ هزار و ۴۱۳ دلار
  • eBay (ای‌بی): ۱۰۸ هزار و ۸۰۹ دلار
  • زینگا: ۱۰۵ هزار و ۵۶۸ دلار

Glassdoor، بر اساس بیش از ۵۰۰۰ گزارش حقوق دریافت شده، اعلام نموده که میانگین دستمزد سالانه مهندسین نرم‌افزار، ۹۲ هزار و ۶۴۸ دلار است که نسبت به سال گذشته میلادی نزدیک به ۲.۵ درصد افزایش داشته است.

این وب‌سایت کاریابی همچنین در ادامه می‌افزاید که از ۱۵ کمپانی مورد مطالعه، مهندسین نرم‌افزار ۱۳ کمپانی از این که میانگین حقوقشان از میانگین حقوق کل ایالات متحده بالاتر است احساس خوبی دارند.

با وجود این گزارش، این میزان دستمزد در تمام دره سیلیکون وجود ندارد. برای مثال، دستمزد مهندسین نرم‌افزار در اینتل و آی‌بی‌ام، پایین‌تر از میانگین فوق بوده و به‌ترتیب براربر ۹۲۱۹۴ و ۸۹۳۹۰ دلار است.

منابع Glassdoor برای این تحقیق، از گزارش‌های منتشر شده از داوطلبان و به صورت ناشناس بوده است.

در گزارش‌های منتشر شده در ماه سپتامبر (شهریور)، کمپانی‌های فیس‌بوک و لینکدین، در کنار کمپانی‌هایی نظیر SAP ،Akamai و CareerBuilder.com در لیست ۲۵ شرکت ایده‌آل برای کار قرار گرفته بودند.

یک توصیه: لطفاً سعی نکنید، دریافتی مهندسین‌ نرم‌افزار خود را به ریال تبدیل کرده و با حقوق خود مقایسه کنید. چون نتیجه آن مطلوب نخواهد بود!

نظر شما در این باره چیست؟ آیا این میزان حقوق را برای کارمندان شرکت‌های فوق مناسب می‌دانید؟ آیا مهندسین نرم‌افزار در کشور ما نیز از موقعیت شغلی مناسبی برخوردارند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات