تهیه محلول تمیز‌کننده مانیتور ارزان و کارا در منزل

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۰۲:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
هفته گذشته، مقاله‌ای در زومیت منتشر شد که شما را با نحوه تمیزکردن صفحه‌نمایش تلویزیون آشنا کرد. اگر مایلید کمی‌ اقتصادی عمل کنید، می‌توانید تمیز‌کننده مانتیور و صفحه‌نمایش را خودتان در منزل بسازید. برای آشنایی با روش ساخت تمیزکننده مانتیور با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هرچند ممکن است این مسئله کاملاً عمومی‌ نباشد اما یکی از بیشترین هزینه‌های انجام شده توسط کاربران دستگاه‌های الکترونیکی، تهیه مواد تمیزکننده است. چرا؟ چون کاربران از آن‌ها برای تمیز کردن تلفن‌همراه، صفحه‌نمایش رایانه، کیبورد یا ماوس استفاده می‌کنند. موادی که قسمت اعظم آن از آب و الکل تهیه شده است.

با صرف هزینه ای بسیار کم، شما می‌توانید مقدار زیادی تمیز‌کننده صفحه‌نمایش مؤثر و قدرتمند در منزل تهیه کنید و با تقسیم آن، تمیزکننده را در منزل، محل‌کار یا سفر به کار بگیرید.

آنچه شما برای ساخت تمیز‌کننده به آن نیاز دارید به شرح زیر است:

  • ۲۲۵ گرم الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد (الکل مالشی)
  • ۲۲۵ سی‌سی آب مقطر
  • یک بطری کوچک اسپری خالی
  • وسایل اضافه مانند ماژیک و کاغذ برای لیبل‌گذاری

نکته اصلی در ساخت تمیز‌کننده خانگی، استفاده از آب‌ مقطر است. استفاده از آب‌های غیر خالص (غیر مقطر) باعث می‌شود که بعضی املاح و پس‌ماندهای معدنی آب روی صفحه‌نمایش باقی بمانند.

ساخت تمیز‌کننده بسیار آسان است. مقداری از الکل را با مقداری مشخص از آب مقطر در بطری بریزید، آنرا به خوبی تکان دهید و سپس تمیز‌کننده آماده استفاده است.

یک راهکار: اگر به الکل ایزوپروپیل دسترسی ندارید، می‌توانید از سرکه معمولی استفاده کنید. لطفاً توجه داشته باشید که محلول تمیز‌کننده با سرکه، آنچنان بوی مطبوعی ندارد و زمان زیادتری نیز برای خشک‌شدن آن از روی صفحه‌نمایش لازم است.

اگر هر دو‌ ترکیب را ساختید، حتماً روی آن‌ها علامت‌گذاری کنید تا از یکدیگر مشخص باشند.

نکته: حتماً قبل از استفاده از این‌ ترکیب در مورد استفاده از الکل اطلاعات کسب کنید چراکه بعضی از تولیدکنندگان در مورد مصرف زیاد الکل در محلول‌ها برای چربی‌زدایی هشدار داده‌اند. در صورت لزوم، تنها از آب مقطر استفاده کنید و برای پاک کردن لکه‌های سمج از‌ ترکیب الکل معمولی و آب استفاده کنید.

تجربه خود را در این زمینه با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات