ایسوس پدفون ۲ را رسما معرفی کرد: نمایشگر ۴.۷ اینچ، دوربین ۱۳ مگاپیکسل، پردازنده ۴ هسته‌ای و طراحی متفاوت و باریک‌تر [بروز شد]

سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲
مطالعه 3 دقیقه
پدفون محصول خلاقانه ایسوس است، محصولی متفاوت که از تلفن به تبلت و از تبلت به نوت‌بوک تبدیل می‌شود. پدفون ۲ از هر نظر ارتقاء یافته است، PadFone 2 مجهز به نمایشگر بزرگتر ۴.۷ اینچ با رزولوشن 720p، دوربین بهتر ۱۳ مگاپیکسلی و پردازنده سریع‌تر ۴ هسته‌ای شده است. جزئیات کامل را در ادامه مطلب بخوانید.
تبلیغات

ایسوس نسل دوم پدفون را درست در زمانی معرفی کرد که هنوز نسخه اول، وارد بسیاری از کشورها از جمله ایران نشده است.

تمام مشخصات سخت‌افزاری پدفون ۲ چند روز پیش به بیرون درز کرده بودند، PadFone 2 مجهز به نمایشگر بزرگتر ۴.۷ اینچ از نوع IPS با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل، دوربین با کیفیت ۱۳ مگاپیکسلی با شاتر سریع، پردازنده ۴ هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتزی Snapdragon S4 و ۲ گیگابایت حافظه RAM است.

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی پدفون ۲ قادر به ضبط ویدئو در رزولوشن 1080p با ۳۰ فریم در ثانیه و در رزولوشن 720p با ۶۰ فریم در ثانیه است. این دوربین می‌تواند ۱۰۰ فریم عکس پشت سر هم را با سرعت ۶ فریم در ثانیه در رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل بگیرد.

ایسوس پدفون ۲ را از تمام جنبه‌های سخت‌افزاری ارتقاء داده و آن را به یک تلفن هوشمند تمام عیار بدل کرده است. مشخصا پدفون ۲ نیز همچون نسخه اول دارای یک داک تبلت است که تلفن را در دل خود جای داده و به تبلت تبدیل می‌شود. داک تبلت در نسل دوم پدفون باریک‌تر شده و محل قرار گرفتن تلفن نیز کاملاً تغییر کرده است. برخلاف نسل اول، در پدفون ۲ تلفن به صورت عمودی در پشت داک تبلت قرار می‌گیرد.

رزولوشن داک ۱۰.۱ اینچی پدفون ۲ برابر ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل است. باتری داخلی تبلت از 6600mAh نسل اول به 5000mAh در نسل دوم کاهش یافته است. ایسوس برای باریک‌ و سبک‌تر کردن داک تبلت مجبور به کاهش ظرفیت باتری آن شده است. البته در نظر داشته باشید که باتری خود تلفن به 2140mAh ارتقاء یافته است.

وزن داک تبلت ۵۱۴ گرم و وزن تلفن ۱۳۴ گرم است. یعنی وقتی تلفن در دل تبلت قرار می‌گرد وزن مجموع به ۶۴۹ گرم می‌رسد که نسبت به وزن ۸۴۵ گرمی نسل اول سبک‌تر شده است. این وزن از آیپد اپل نیز سبک‌تر است.

از دیگر مشخصات سخت‌افزاری پدفون ۲ می‌توان به پشتیبانی از شبکه 4G LTE، NFC، بلوتوث ۴ و GPS اشاره کرد. ایسوس کانکتور ۴۰ پین را به ۱۳ پین تبدیل کرده است، کانکتور ۱۳ پین جدید پدفون ۲ از پورت‌های micro USB 2.0 و MHL پشتیبانی می‌کند.

از نظر نرم‌افزاری پدفون ۲ مجهز به اندروید ۴.۰.۴ است اما ایسوس وعده داده که به‌زودی آن را به اندروید ۴.۱ یا آبنبات پاستیلی بروز خواهد کرد.

ایسوس هنوز کی‌برد فیزیکی برای پدفون ۲ معرفی نکرده است یعنی احتمالاً برخلاف نسل اول پدفون ۲ به نوت‌بوک تبدیل نخواهد شد.

برروز رسانی:

پدفون ۲ از هفته آینده وارد بازار تایوان می‌شود. قیمت تلفن تنها با حافظه 16GB حدود ۶۱۶ دلار و با حافظه 64GB حدود ۷۵۰ دلار اعلام شده است. اگر کاربر بخواهد داک تبلت را نیز تهیه کند باید ۲۱۰ دلار دیگر پرداخت کند. نسخه سفید پدفون ۲ تا اواخر سال جاری وارد بازار خواهد شد.

نظر شما در مورد پدفون ۲ چیست؟ به نظر شما قیمت این محصول چقدر باید باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات