قیمت اولترابوک‌های لمسی و تبلت‌های ویندوز ۸ سامسونگ اعلام شد

سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ قیمت اولترابوک‌های لمسی ۱۳ اینچ سری ۵ خود را اعلام کرد. قیمت، ارزان‌ترین اولترابوک لمسی ویندوز ۸ سامسونگ با پردازنده Core i3 از ۸۰۹ دلار آغاز می‌شود. قیمت‌گذاری مناسب این شرکت کره‌ای باعث شده تا این محصولات را به یکی از انتخاب‌های مقرون به صرفه ویندوز ۸ بدل کند. کاربر می‌تواند با پرداخت ۵۰ دلار بیشتر یک اولترابوک Core i5 سامسونگ تهیه کند. جزئیات بیشتر را در ادامه مطلب بخوانید.
تبلیغات

تمام اولترابوک ‌های جدید سری ۵ سامسونگ دارای نمایشگر لمسی ۱۳ اینچ با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل، ۴ گیگابایت حافظه RAM، دیسک سخت ۵۰۰ گیگابایتی و ۲۴ گیگابایت SSD پرسرعت هستند. این SSD که سامسونگ آن را ExpressCache نام گذاری کرده بر روی برد اصلی جای گرفته و به افزایش سرعت سیستم‌ کمک می‌کند.

از آنجایی که این اولترابوک‌‌ها مجهز به دیسک سخت (HDD) هستند وزن آنها نیز بالا و حدود ۱.۷ کیلوگرم است.

سامسونگ در زمان معرفی اولترابوک‌های جدید خود، قیمت تبلت‌های Ativ Smart PC 500T و 700T را نیز اعلام کرد. این دو تبلت ویندوز ۸ با قیمت ۷۴۹.۹۹ و ۱٫۱۹۹ دلار به فروش خواهند رسید. هر دو تبلت مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۸ هستند و هیچ کدام با پردازنده ARM و ویندوز RT وارد بازار نمی‌شوند. اختلاف قیمت بین این دو محصول به این دلیل است که 700T مجهز به پردازنده سریع و پر مصرف Core i5 است ولی 500T به پردازنده Atom Z2760 تجهیز شده است.

البته اختلاف قیمت ۴۵۰ دلاری بین این دو تبلت تنها مربوط به پردازنده نیست. 500T دارای ۲ گیگابایت حافظه RAM و ۶۴ گیگابایت حافظه SSD ذخیره سازی است اما 700T با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی عرضه می‌شود.

سامسونگ در مورد زمان عرضه این محصولات، صحبتی به میان نیاورده، اما انتظار می‌رود این محصولات نیز به همراه دیگر ابزارهای مبتنی بر ویندوز ۸ در ۵ آبان ماه وارد بازار شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات