اپل نقش سامسونگ در تولید تراشه A6 را کم رنگ کرد تا وابستگی به بزرگترین رقیبش را به حداقل برساند

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
پیش‌تر در زومیت خواندید که سامسونگ تولیدکننده اصلی تراشه A6 اپل است، تراشه‌ای که در تلفن آیفون ۵ بکار گرفته شده است. اما اختلافات میان اپل و سامسونگ و رقابت جدی این دو ابرکمپانی در بازار تلفن‌های هوشمند باعث شده، تا اپل به‌دنبال کاهش ارتباطات کاری با رقیب و شریک تجاری خود باشد. سامسونگ همواره یکی از شرکای تجاری کلیدی اپل در تأمین قطعات مورد نیاز آیفون، آپید و آیپاد بوده است.
تبلیغات

تا به امروز بخش زیادی از سیستم‌-روی-یک-‌چیپ‌های Ax اپل توسط سامسونگ تولید شده‌اند، پردازنده‌هایی که قلب محصولات اپل بوده‌اند. اما براساس گزارش The Korea Times، اپل در حال کاهش ارتباط کاریش با سامسونگ در زمینه تولید A6 است. بنا به این گزارش یک شخص ناشناس از سامسونگ گفته:

سامسونگ با اپل توافق کرده تا تولید پردازنده A6 را کاهش دهد. اپل تمام طراحی تراشه را خودش انجام داده و سامسونگ تنها آن را براساس طراحی اپل تولید می‌کند.

تولید تراشه در سامسونگ در سه نوع مختلف انجام می‌شود، تراشه‌هایی که به‌طور کامل توسط خود این شرکت طراحی، معماری و تولید می‌شوند، تراشه‌هایی که براساس معماری شرکت‌های دیگر ولی توسط خود سامسونگ طراحی و تولید می‌شوند و تراشه‌هایی که معماری و طراحی آن‌ها توسط شرکت‌های دیگر انجام شده و سامسونگ تنها آن‌ها را تولید می‌کند. همکاری اپل و سامسونگ در تولید A6 از نوع سوم است.

پیش‌ از سامسونگ در طراحی تراشه‌های A4 و A5 نقش داشت و اپل با کمک سامسونگ این تراشه ها را طراحی کرده بود. اما اپل در معماری و طراحی A6 مستقل عمل کرده و از سامسونگ کمک نگرفته بود.

بدین‌ترتیب اپل ارتباط خود با سامسونگ را بیش از پیش کاهش داده و در حال جایگزین کردن این شرکت با دیگر تولیدکنندگان تراشه است. شایعات حاکی از آنند که اپل یک شرکت تایوانی تولید کننده نیمه هادی را برای تولید A6 در نظر گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات