مایکروسافت سرویس Xbox Music را برای ایکس‌باکس ۳۶۰، ویندوز ۸ و ویندوز فون ۸ معرفی کرد

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت بالاخره سرویس موزیک خود را رسما معرفی کرد. سرویس Xbox Music از فردا، سه‌شنبه برای کنسول بازی ایکس‌باکس ۳۶۰ منتشر می‌شود، کاربران این کنسول بازی می‌توانند به وسیله آپدیت نرم‌افزار و از طریق داشبورد کنسول به سرویس ایکس‌باکس موزیک دسترسی داشته باشند. اما این سرویس بصورت از پیش‌نصب شده برروی سیستم‌عامل‌های ویندوز ۸ و ویندوز فون ۸ نیز وجود خواهد داشت.
تبلیغات

مایکروسافت با این اقدام خود سعی در قوی‌تر نمودن برند و نام تجاری ایکس ‌باکس دارد. مدیرعمومی سرویس Xbox Music مایکروسافت – جری جانسون – معتقد است که این سرویس، بهترین سرویس موزیک دنیاست. سرویس موزیک ایکس‌باکس امکانات مشابه iTunes و Spotify دارد و علاوه بر این، دارای قابلیتی به نام Smart DJ است که شبیه Pandora عمل می‌کند.

سه روش برای استفاده از سرویس ایکس‌باکس موزیک وجود دارد:

  • مجانی که به همراه تبلیغات خواهد بود و تنها در ویندوز ۸ کار می‌کند.
  • ماهیانه ۹.۹۹ دلار که پخش نامحدود موسیقی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
  • پرداخت بابت هر آهنگ، که کاربر می‌تواند تنها آهنگ مورد نظر خود را خریداری کند.

آهنگ‌های که کاربر خریداری می‌کند با بیت‌ریت 256Kbps و بصورت MP3 ارائه می‌شوند ولی سرویس استریم‌ اشتراکی و مجانی موزیک‌ها را با بیت‌ریت 192Kbps و بصورت WMAدر اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تمام کاربران می‌توانند سرویس ایکس‌باکس موزیک را بصورت ۳۰ روزه مجانی آزمایش کنند.

windows-8-artists-560-rm-verge

رابط کاربری Xbox Music دقیقا شبیه دیگر نرم‌افزارهای جدید مایکروسافت است. طراحی ظاهری این برنامه با رابط کاربری ویندوز ۸ و ویندوز فون ۸ سازگار است. در قسمت بالای برنامه کاربر می‌تواند به موزیک‌های شخصی و لیست موزیک‌های منتخب خود دسترسی داشته باشد. مهمترین امتیاز این سرویس آن است که از طریق ابزارهای مختلف ویندوزی و ایکس ‌باکس 360 و با یک ظاهر و رابط کاربری در دسترس است. یعنی مهم نیست که تلفن ویندوز فون ۸ یا کامپیوتر و تبلت مبتنی بر ویندوز ۸ یا کنسول بازی ایکس‌باکس ۳۶۰ داشته باشید، از طریق تمام این ابزارها دسترسی به نرم‌افزار مربوط به Xbox Music میسر است.

کاربران ایکس‌باکس ۳۶۰ می‌توانند به بیش از ۷۰ هزار ویدیو (بیشتر از کل ویدیو‌های Vevo) دسترسی داشته باشند. مایکروسافت تمام تلاش خود را کرده تا این سرویس را به مکانی برای لذت کاربران از موزیک و ویدیو تبدیل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات