حرکت چشم انسان می‌تواند جایگزین رمز عبورهای فعلی شود

یک‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸
مطالعه 1 دقیقه
امروزه روش‌های مختلفی به عنوان جایگزین رمز عبور استفاده می‌شود، به عنوان مثال در اندروید سیستم تشخیص چهره یا الگویی که کاربر برروی صفحه می‌کشد یا در ویندوز ۸، اشکالی که کاربر برروی عکس پس زمینه رسم می‌کند. اما به نظر می‌رسد محققان روش جالب‌تری را کشف کرده‌اند که از طریق تشخیص حرکت چشم، عمل می‌کند، پیش از این اسکنرهای چشمی وجود داشتند که امنیت بالایی نداشته و با عکس چشم، فریب می‌خوردند اما دانشمندان معتقدند که حرکت چشم هر انسان منحصر به فرد بوده و در هر انسانی با دیگری متفاوت است.
تبلیغات

محققان علوم کامپیوتر دانشگاه تگزاس توانسته‌اند با دنبال نمودن حرکت چشم کاربر آن را به رمز عبور تبدیل کنند، آنها نحوه پلک زدن یا حرکت چشم کاربر را دنبال نموده و الگوی آن را ذخیره و به عنوان رمز عبور استفاده می‌کنند.

اسکنرهای معمولی چشم که خود چشم را مورد بررسی قرار می‌دهند به راحتی و با تصویر چشم شخص فریب می‌خورند و به همین دلیل به اندازه کافی ایمن نیستند.

این سیستم، حرکت چشم در زمان فوکوس کردن بین اشیاء مختلف را ذخیره می‌کند. اگر این روش عملی شود تنها با نگاه کردن به کامپیوتر خود وارد سیستم خواهید شد و هیچ کسی نمی‌تواند حرکت چشم شما را شبیه سازی نموده  یا به نحوی رمز عبور را دور بزند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات