مایکروسافت بیش از ۱ میلیارد دلار در بخش بازاریابی و تبلیغات ویندوز ۸ خرج کرده است
بر هیچ کس پوشیده نیست که مایکروسافت قصد دارد کمپین تبلیغاتی بزرگی را برای ویندوز ۸ برپا کند، اما فوربس تخمین زده که این هزینه چیزی در حدود ۱.۵ تا ۱.۸ میلیارد دلار خواهد بود. این مبلغ سه برابر آن چیزی است که این کمپانی دو سال پیش برای معرفی ویندوز فون ۷ هزینه نمود.
وال استریت ژورنال گزارش داده که این کمپین تبلیغاتی، از ابتدای هفته با پیشفروش برخی PCها و تبلتهای ویندوز ۸ آغاز خواهد شد. گزارشات حاکی از آنند که مایکروسافت با آژانس تبلیغاتی Crispin Porter + Bogusky همکاری میکند تا آگهیهای تبلیغاتی ویندوز ۸ خود را آماده نماید. این آگهیها عموما در شبکههای تلویزیونی ملی پخش خواهند شد ولی مایکروسافت برای تبلیغات Surface برنامههای دیگری نیز دارد. طی چند ماه اخیر تصاویر و آگهیهای بسیاری از این تبلت در ایستگاههای مترو و دیوارها نقش بسته است.
مایکروسافت سیستم عامل ویندوز ۸ خود را در ۲۶ اکتبر (۵ آبان) رسما ارائه خواهد کرد و پس از آن فروشگاههای ویژهای را در سراسر آمریکا باز خواهد کرد تا حتی نیمه شب نیز بتوان محصولات این کمپانی را خریداری کرد. مایکروسافت برنامههای ویژهای برای روشهای تبلیغاتی خود دارد و حتی آموزش کاربری سیستم عامل جدید خود را نیز در تبلیغات جای داده است.
به نظر میرسد به بزرگترین رویداد تاریخ مایکروسافت نزدیک میشویم و باید با منتظر باشیم و ببینیم که در نهایت این سرمایهگذاریها، بازاریابیها و تبلیغات چه سرنوشتی را برای غول نرمافزار دنیا رقم میزند.
نظرات