نگاه نزدیک: فبلت گلکسی نوت ۲ سامسونگ

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۶
مطالعه 4 دقیقه
امشب در کنفرانس معرفی گلکسی نوت ۲ در ایران، زومیت نیز شانس کار کردن با این تلفن/تبلت ۵ اینچی را پیدا کرد. این فبلت به‌دنبال موفقیت نسل اول که در طول یک سال بیش از ۱۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسید و همچنین استقبال کم نظیر از گلکسی اس ۳ که سامسونگ تا به حال بیش از ۲۰ میلیون دستگاه از آن را به فروش رسانده، طراحی و تولید شده است. اگر برای شما هم جالب است تا در مورد گلکسی نوت ۲ سامسونگ بیشتر بدانید در ادامه مطلب با نگاه نزدیک زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پیش از اینکه نگاه نزدیک به محصول را شروع کنیم لازم است بدانید که سامسونگ ایران گلکسی نوت ۲ را درست زمانی وارد کشور می‌کند که هنوز این تلفن بصورت رسمی در بسیاری از کشورهای دنیا عرضه نشده است و این موضوع نشان از توجه ویژه این شرکت کره‌ای به کاربران ایرانی و بازار کشورمان دارد.

گلکسی نوت مجهز به سخت‌افزار گران‌قیمت و توانایی است و نسبت به نسل قبلی از هر جهت بروز شده است. صفحه‌نمایش آن بزرگتر و به سایز ۵.۵ اینچ رسیده، پردازنده آن سریع‌تر و به Exynos چهار هسته‌ای تبدیل شده و سیستم‌عامل آن نیز به جدیدترین نسخه اندروید، یعنی آبنبات پاستیلی گوگل بروز شده است.

از نظر ظاهری گلکسی نوت ۲ شباهت بسیار زیادی به گلکسی اس ۳ سامسونگ دارد که پیش‌تر بررسی تخصصی کامل آن را در زومیت مشاهده کردید. هرچند سخت‌افزار درون نوت ۲ از هر نظر توانا است اما جنس بدنه آن همانند گلکسی اس ۳ از پلاستیک ساخته شده و شاید حس یک کالای لوکس را به انسان منتقل نکند.

طراحی منحنی شده بدنه و همینطور ارگونومی بسیار خوب نوت ۲ که از گلکسی اس ۳ به ارث گرفته شده است، باعث گردیده تا این ابر تلفن هوشمند به خوبی در دست جای گیرد. از طرفی به لطف باریک‌تر شدن حاشیه دور نمایشگر، ابعاد نوت ۲ (نمایشگر ۵.۵ اینچ) تفاوت چندانی با نوت ۱ (نمایشگر ۵.۳ اینچ) نمی‌کند.

در حالت عادی و زمانی که با یک دست با این تلفن کار می‌کنید، استفاده از قسمت‌های مختلف رابط کاربری و برنامه‌های مختلف مانند ماشین‌حساب، کی‌برد روی صفحه و شماره‌گیر تلفن مشکل است و نمی‌توان با یک دست قسمت‌های مختلف صفحه را لمس کرد. اما سامسونگ تجربیات بدست آمده از نوت ‍۱ را در نسل دوم نوت بکار گرفته است و تمام نرم‌افزارهای داخلی سامسونگ دارای قابلیتی هستند که با فعال کردن آن ازطریق منو مربوطه، تغییراتی در چیدمان و ابعاد المان‌ برنامه‌ها ایجاد می‌شود که با یک دست نیز به توان با تلفن کار کرد. اما این موضوع در تمام نرم‌افزارها وجود ندارد و در بعضی شرایط کار کردن با گوشی با استفاده از یک دست، واقعا مشکل است.

اگر بخواهیم نوت ۲ را به نسخه اول مقایسه کنیم، این ابر تلفن هوشمند کمی باریک‌تر، سنگین‌تر و منحنی‌ شکل‌تر شده و باتری آن نیز به ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت ارتقاء یافته است.

همان‌طورکه پیش‌تر بررسی کردیم، صفحه‌نمایش ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل این فبلت از نوع AMOLED بوده و چیدمان ساب‌پیکسل‌های آن RGB است. در مدت زمان کمی که با این تلفن کار کردیم، کیفیت تصویر و مخصوصا کنتراست آن را بسیار خوب دیدیم. اما دقت رنگ‌ها در این نمایشگر AMOLED نیز خیلی بالا نیست و رنگ‌ها بصورت اشباع‌شده نمایش داده می‌شوند.

[widgetkit id=334]

نوت ۲ باهوش‌تر از نوت ۱ عمل می‌کند و زمانی که قلم دیجیتال را از جایش بیرون می‌کشید با یک صدای هشدار شما را مطلع کرده و بصورت خودکار صفحه اصلی مربوط به S-Pen نمایش داده می‌شود. قلم دیجیتال به شکل بسیار خوبی در کنار تلفن جای می‌گیرد و نرم‌افزار S Note نیز به خوبی کار می‌کند.

با قلم دیجیتال علاوه بر طراحی و نت برداری می‌توان در رابط کاربری تاچ‌ویز سامسونگ نیز بهره برد. استفاده از این قلم واقعا لذت بخش است و تا از استفاده نکنید لذت کار کردن با آن را متوجه نخواهید شد.

از نظر نرم‌افزاری گلکسی نوت ۲ امکانات اندروید ۴.۱ را با رابط کاربری تاچ‌ویز ترکیب است. در این تلفن علاوه بر نرم‌افزارهای اختصاصی مربوط به قلم S-Pen نرم‌افزارهایی که در گلکسی اس ۳ نیز پیش‌تر معرفی کردیم وجود دارد. جالب اینجا است که این تلفن علاوه بر S Voice دارای دستیار صوتی Google Voice نیز است اما سامسونگ آن را مخفی کرده و در نگاه اول نمی‌توانید دستیار صوتی گوگل را در لیست اپلیکیشن‌ها بیابید. اما اگر دکمه Home را برای چند لحظه نگه دارید به آن دسترسی خواهید داشت. S Voice نیز ازطریق همان دو بار فشار دادن دکمه Home دردسترس خواهد بود.

این تمام اطلاعاتی بود که ما در زمان کوتاه کار کردن با گلکسی نوت ۲ بدست آوردیم اما به‌زودی بررسی تخصصی و کامل این فبلت جذاب را در زومیت خواهید خواهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات